De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In samenwerking met Hyves en Yourzine begint TNO een campagne om breed aandacht te vragen voor het ambitieuze project nlMaan. Met nlMaan hoopt TNO, als initiatiefnemer, met Nederlandse partners een meetinstrument op de Maan te zetten èn een prestigieuze prijs in de wacht te slepen. Op een speciaal ingerichte Hyve willen TNO en haar partners het land meenemen in de fascinerende wereld van ruimtevaartmissies en ruimteonderzoek.
De ruimtevaartwereld is in beweging. Naast publieke partijen betreden nu ook ondernemers en investeerders het speelveld. Het is tijd voor Space 2.0! Om deze ontwikkeling extra te stimuleren, hebben de X PRIZE Foundation en Google een prijs van 20 miljoen dollar uitgeloofd voor het eerste team dat in staat is om vóór eind 2012 met een robot op de Maan te landen, zich 500 meter te verplaatsen, gegevens te verzamelen en deze gegevens terug te zenden naar de Aarde.
TNO wil de uitdaging aangaan om, als deelnemer aan een buitenlands team en met Nederlandse partners, op de Maan gegevens te verzamelen. Zo kan Nederland zich in het verlengde van de huidige Nederlandse ruimtevaartpositionering profileren binnen Space 2.0.
In het project nlMaan beoogt TNO om met haar partners, via de Google Lunar X PRIZE, een meetinstrument op de Maan te zetten dat daar met twee verschillende lasers geavanceerd bodemonderzoek uitvoert. De omstandigheden op de Maan garanderen dat de ontwikkelde technologie ook op aarde extreme uitdagingen aan zal kunnen. Daarom wordt er naast de ontwikkeling van het maaninstrument, samen met Nederlandse organisaties en bedrijven ook gewerkt aan de ontwikkeling van aardse toepassingen.
Een reis naar de Maan maak je niet dagelijks. Het is een avontuur, een avontuur in de nabije toekomst. Een avontuur waar we met zijn allen achter willen gaan staan om te doen slagen. Niet alleen met onderzoekspartners en bedrijven, maar met het hele land. Alleen dan kunnen we de eindstreep halen. Tijdens deze persconferentie lanceren wij de campagne die is ontwikkeld in samenwerking met Hyves en Yourzine waarmee we op het grootste sociale netwerk van Nederland met 9 miljoen leden een veelbelovende interactieve ruimtevaartcommunity opbouwen om samen deze uitdaging aan te gaan. Op naar 2012! Op naar de Maan.
Verder lezen over Hyves
Social Media23.10.2023
Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied
Social Media06.02.2023
5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom
Social Media22.02.2022
Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?
En Partyflock en Hyves?Social Media01.05.2018
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl
Social Media24.09.2016
9 redenen waarom we Hyves missen
Video29.11.2013
Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves
Social Media29.11.2013
Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden
Media03.11.2013