Wat is de meest effectieve manier voor marketeers om een bericht online te verspreiden? Facebook? Twitter? Bedrijfs blogs? Email?
Volgens een nieuw rapport van SocialTwist zijn de internet sharing trends flink de kant opgeschoven van social networking, maar de andere platformen zijn nog altijd duidelijk aanwezig in mond-tot-mond reclame. SocialTwist analyseerde meer dan 1 miljoen ‘referral messages‘ die verzonden zijn via de eigen Tell-a-Friend tool, een widget die gebruikers sites laat delen via social media.
Het afgelopen jaar zijn social networking sites in gebruik met 10% gestegen, maar overall gezien neemt email nog altijd 55% voor zijn rekening. Maar als het gaat om click-throughs blijken social networking sites veel effectiever, gezien het marktaandeel van meer dan 60%.
Onder de social networking sites is Facebook met zo’n 78% veruit de populairste tool voor het delen van info en sites met anderen. Twitter is stijgende met nu 5% en MySpace bezet verassend de tweede plek met 14,5%.
Maar als gekeken wordt naar de meest effectieve tool voor click-throughs steekt Twitter boven alles en iedereen uit. Twitter leverde een gemiddelde van 19,04 clicks terwijl dat gemiddelde bij Facebook ligt op ‘slechts’ 2,87 clicks. Via