De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Publieke Omroep en RTL gaan gezamenlijk meten wat de impact van hun programma’s is op social media als Twitter, Facebook en Hyves.
Dat maakte Roek Lips, netmanager Nederland 3 vandaag bekend op het Nationaal Omroep Congres in Bussum. Een speciale ‘mash-up tool‘ laat zien wat er over programma’s gezegd wordt en meet exact hoeveel verkeer een item of programma op social media genereert. Het populaire programma ‘The voice of Holland’ geldt als proefproject.
De Publieke Omroep heeft de tool laten ontwikkelen voor TV Lab en stelt de software nu beschikbaar aan RTL. Deze zal de tool met producent Talpa verder ontwikkelen. Het doel is dat, naast het aantal reacties, uiteindelijk ook gemeten en automatisch geanalyseerd wordt wat de waardering van het publiek is.
Verder lezen over RTL
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandMedia06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Coffee corner31.10.2023
The Jump laat zien dat RTL de weg kwijt is
Entertainment09.01.2020
Hoe zit het met de kijkcijferoorlog tussen Jinek en Op1
Hoeveel mensen zappen er tussen de twee talkshowsNieuws14.10.2019
Kijkcijferrecord voor start tiende seizoen Zondag met Lubach
Entertainment28.08.2019
Vervangen grote platforms zoals Netflix en YouTube in de toekomst onze traditionele tv-uitzendingen?
Alleen nog 'on demand' kijkenCoffee corner27.08.2019
Goede Tijden, Slechte Tijden; over en uit
Entertainment29.03.2019