Het gerucht over Google’s plannen voor een Social Media strategie gonzen al maanden op het internet. Komt Google met een Facebook killer, wordt Google Me the Next big thing, wie het weet mag het zeggen. Het zal voor Google ook een puzzelstukje worden. Het idee dat Google Me een soort van livestream wordt van alle Google producten is een serieuze optie, net als het verbouwen van Google Buzz waarbij deze tool uiteindelijk in je Google Me account wordt omgetoverd.
Misschien is dat juist het struikelblok, Google zal bij de uitrol van Google Me zoveel mogelijk synergie willen creëren met haar bestaande producten om bij de lancering gelijk een kritische massa te hebben. Van scratch af aan starten lijkt dan ook geen optie en dat is gelijk ook de zwakte want waarom zou je producten willen embedden die nu ook niet echt succesvol (afgemeten aan Facebook en Twitter) zijn.
TechCrunch sprak met Google’s CEO Eric Schmidt tijdens een persconferentie waarin Google o.a. een deel van de plannen rond haar Social Media strategie presenteerde. Naast onderstaande samenvatting kun je na de lees meer de volledige persconferentie (44 min) bekijken. Full video credits Michael Arrington TechCrunch.