Social Media29.08.2010

Rotterdam Basketbal start crowdfunding initiatief


rotterdam-basketbal-start-crowdfunding-i.jpg
rotterdam-basketbal-start-crowdfunding-i.jpg

Basketbal is in Nederland niet zo’n populaire sport als bijvoorbeeld voetbal. Daarom is het vinden van een goede shirtsponsor ook wat lastiger. Rotterdam Basketbal besloot om de zoektocht naar een nieuwe sponsor over een hele andere boeg te gooien. Hierbij maken ze gebruik van de nieuwe digitale wegen. Via de website www.yournameinthegame.nl gaan zij op zoek naar 5.000 shirtsponsors, die voor €19,99 een plek kunnen bemachtigen op het t-shirt of broek van de basketbalploeg. Het is ook echt de bedoeling dat Rotterdam Basketbal komend seizoen in dit shirt gaat spelen.

Zo’n initiatief levert natuurlijk een hoop reacties op uit de basketbalwereld, want dat gebeurt niet dagelijks.

“Het vinden van een hoofdsponsor is lastig in deze tijd, daarom gaan wij op zoek naar 5000 shirt- en broeksponsors. Voor nog geen twee tientjes is het voor vrijwel iedereen mogelijk mee te doen. Bijna alles mag er op: foto’s van de hond, tekeningen, familieportretten. Bedrijven kunnen er hun logo in plaatsen. Er kunnen diverse plekken naast elkaar worden gekocht”, aldus voorzitter Paul de Vos. Het idee voor dit unieke project komt van George de Vos, speler van het 2e team van Rotterdam Basketbal.

Het is een leuk voorbeeld, van hoe je het werven van sponsoren tegenwoordig ook kunt aanpakken. Inmiddels hebben ze 30 plekken weten te verkopen. Ze hebben er dus nog aardig wat te gaan. Je kunt ze helpen via yournameinthegame.nl. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

...

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics