Basketbal is in Nederland niet zo’n populaire sport als bijvoorbeeld voetbal. Daarom is het vinden van een goede shirtsponsor ook wat lastiger. Rotterdam Basketbal besloot om de zoektocht naar een nieuwe sponsor over een hele andere boeg te gooien. Hierbij maken ze gebruik van de nieuwe digitale wegen. Via de website www.yournameinthegame.nl gaan zij op zoek naar 5.000 shirtsponsors, die voor €19,99 een plek kunnen bemachtigen op het t-shirt of broek van de basketbalploeg. Het is ook echt de bedoeling dat Rotterdam Basketbal komend seizoen in dit shirt gaat spelen.
Zo’n initiatief levert natuurlijk een hoop reacties op uit de basketbalwereld, want dat gebeurt niet dagelijks.
“Het vinden van een hoofdsponsor is lastig in deze tijd, daarom gaan wij op zoek naar 5000 shirt- en broeksponsors. Voor nog geen twee tientjes is het voor vrijwel iedereen mogelijk mee te doen. Bijna alles mag er op: foto’s van de hond, tekeningen, familieportretten. Bedrijven kunnen er hun logo in plaatsen. Er kunnen diverse plekken naast elkaar worden gekocht”, aldus voorzitter Paul de Vos. Het idee voor dit unieke project komt van George de Vos, speler van het 2e team van Rotterdam Basketbal.
Het is een leuk voorbeeld, van hoe je het werven van sponsoren tegenwoordig ook kunt aanpakken. Inmiddels hebben ze 30 plekken weten te verkopen. Ze hebben er dus nog aardig wat te gaan. Je kunt ze helpen via yournameinthegame.nl. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Verder lezen over Crowdsourcing
Mobile15.09.2016
Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen
Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatieOnline29.04.2015
Tip voor de overheid: gebruik de crowd
Online30.10.2014
Crowdsuing: Het volk vs de banken
Online13.01.2014
Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’
Marketing23.12.2013
Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Social Media18.10.2013
Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight
Social Media10.07.2013
‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart
Online12.06.2013