Na de recente gebeurtenissen op Twitter, zoals de Carglass HOAX, is het best interessant om eens te kijken waarom tweeps merken volgen. Wat maakt een merk nou zo interessant om te volgen via Twitter? ExactTarget heeft hier onlangs onderzoek naar gedaan en Penn Olson heeft hier een artikel over geschreven.
Het is merkwaardig om te zien, dat het ontvangen van kortingen op de 3e plaats komt te staan. Je zou dit op de eerste plaats verwachten, maar niets is minder waar.
De hoofdreden waarom merken gevolgd worden op Twitter is, omdat we graag op de hoogte willen blijven van de toekomstige producten van een bedrijf. Op zich interessant voor een bedrijf om rekening mee te houden en een goede manier om nieuwe producten te communiceren. Op de 3e plaats staat dus het ontvangen van kortingen en promoties. Dat vinden tweeps dus niet het belangrijkste (je hebt uitzonderingen ;-)).
Wanneer je als bedrijf een Twitter account wilt starten of nog niet tevreden bent met de huidige gang van zaken op Twitter, kijk dan eens naar deze chart en doe er je voordeel mee.
Verder lezen over Twitter
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024