Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Twitter biedt merken een zeldzame mogelijkheid om rechtstreeks met de consumenten te communiceren, maar toch blijken opvallend weinig marketeers van die opportuniteiten gebruik te maken.
Dat is de conclusie van een onderzoek van het digitale bureau 360i. De onderzoekers wijzen erop dat de meeste conversaties op Twitter heel spontaan verlopen. Indien merken daar zouden kunnen aan deelnemen en de consumenten er een bepaalde waarde zouden kunnen bieden, zouden ze daar volgens 360i uitzonderlijke voordelen uit kunnen halen.
Maar de meeste marketeers blijken volgens het rapport het kanaal alleen maar te gebruiken om typische marketing-boodschappen te lanceren, waardoor ze unieke kansen laten liggen. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 12 procent van de boodschappen van de marketeers een daadwerkelijke actieve dialoog met de consument vertonen. Bovendien blijkt slechts 1 procent van de consumenten-berichten een merk te vernoemen of deel uit te maken van een conversatie met een merk. Het volledige onderzoek is hier te bekijken.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024