Social Gaming zit in de lift en het plafond lijkt vooralsnog niet bereikt. Beste voorbeeld en absolute marktleider FarmVille is echter niet alleen van Facebook afgeweken, oplettende Amerikaanse shoppers kwamen de game de afgelopen weken ook in het groentenschap in de supermarkt tegen. Gedurende zes weken experimenteerde producent Zynga succesvol met een crossover van online naar offline en weer terug.
In samenwerking met het Amerikaanse Green Giant beplakte Zynga een aantal producten met een speciale FarmVille-sticker. De stickers gaven de kopers van het producht 5 gratis “Farm Cash”, de virtuele valuta in de game. De producten werden verkocht in 4000 verschillende supermarkten, verspreid door de Verenigde Staten.
Na het zes weken durende experiment bleek dat er voor meer dan 100.000 aan “Farm Cash” was geint, wat zou betekenen dat meer dan 20.000 stickers zijn online zijn omgezet naar virtueel vermogen. Groenteboer Green Giant is uiterst tevreden met het resultaat.
FarmVille wordt intussen door 65 miljoen mensen wereldwijd gespeeld, waarvan een indrukwekkende 20 miljoen dagelijks inlogt om te spelen. De samenwerking tussen Zynga en Green Giant lijkt de volgende stap in het verder vervagen van grenzen tussen real-life en virtuele economie.