Twitteraars consumeren voornamelijk nieuws, MySpace gebruikers willen spelletjes en entertainment, Facebookers vinden nieuws en community belangrijk, het Digg publiek heeft een gemixte interesses.
Dit allemaal volgens online reclame netwerk Chitika, die hebben een onderzoek uiteen gezet voor het analyseren van de gebruikers van de verschillende sociale netwerk websites. Op basis van dit onderzoek is duidelijk gebleken dat de gebruikers van de verschillende netwerk sites allemaal een unieke smaak hebben. 287.090 vertoningen werden voor dit verslag gebruikt.
In onderstaande grafiek kun je het zien. Wat meest interessant is dat ongeveer de helft (47%) van het Twitter publiek in de nieuws categorie valt.
Daarnaast is interessant dat de meeste MySpace gebruikers helemaal geen interesse hebben in nieuws. Daar is de tweedeling met name gebaseerd op interesse in spellen (28%) en entertainment nieuwtjes (23%). Dit komt wel overeen met de business strategie van MySpace.
Als iets duidelijk wordt uit dit onderzoek is de diversiteit aan uiteenlopende belangen achter onze huidige obsessie voor Sociale Netwerk sites. Het is belangrijke informatie voor adverteerders, marketeers en merken.