social media16.02.2010

Frackers in the Valley : Mark Bernstein (ex CNN) over geschreeuw vs luisteren


CNN was het eerste grote mediabedrijf dat internet gebruikte als volwaardig medium met streaming audio en video, een mobiele website en nieuws in meerdere talen. Verantwoordelijke man was Mark Bernstein, die inmiddels een boekenuitgeverij is begonnen en de versplintering van media met enige zorg beziet: “we kiezen onze eigen media, waardoor je nooit meer de mening van anderen hoort.

Bernstein werkte vrijwel de gehele jaren negentig bij het imperium van Ted Turner. CNN groeide in die periode uit tot ’s werelds grootste nieuwsmedium. Tijdens de internethype van 1999 stapte Bernstein over naar Springstreet, een huizensite die kort na zijn komst naar de beurs ging. Het werd een korte maar lucratieve periode voor Bernstein, die de mogelijkheid zag zijn eigen media bedrijf te beginnen: Hundreds of Heads, een uitgeverij gespecialiseerd in adviezen die via crowdsourcing worden verkregen. Bernstein is optimistisch over de overlevingskansen van goede kranten en serieuze nieuwsmedia, hij prefereert nauwkeurigheid boven snelheid bij nieuws en is bezorgd over de toenemende polarisatie van de samenleving: ‘mensen vinden het leuker om naar geschreeuw te kijken, dan naar elkaar te luisteren.

Elke dinsdag vanaf 10 uur: True Tuesdays. Gepresenteerd door Michiel Frackers, ondermeer mede-oprichter van Planet Internet en 925 en aandeelhouder in Flabber. Camera en montage: Godfried de Vries.

Eerdere afleveringen:
Daniel Brusilovsky over jongeren: Tienerondernemer in opspraak
Janpieter Scheerder over Silicon Valley: Nederland heeft veel talent, maar weinig geduld

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

social media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

social media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics