Gisteren vierde Facebook haar zesde verjaardag en een nieuwe mijlpaal: 400 miljoen gebruikers. Facebook vierde dit in stijl door een complete redesign van de homepage te lanceren. De mededeling ‘Welkom op je nieuwe, vereenvoudigde startpagina.’ vanmorgen slaat de spijker op zijn kop. Eerder stuitte Facebook nog op massaal protest tegen de splitsing in een nieuwsoverzicht en een liveoverzicht. De redesign van vandaag levert tot nu toe overwegend positieve reacties op, gezien de eerste feedback van facebook-vrienden.
De ‘handleiding voor de startpagina van Facebook’ laat in het kort alle veranderingen zien. Een van de grootste wijzigingen is het menu aan de bovenkant. Zo zijn verzoeken, berichten en meldingen nu naast het logo geplaatst en lichten ze op bij nieuwe updates. Daarnaast zijn er drie menu-items overgebleven: home, profiel en account. Compact, intuïtief logisch, en daardoor een stuk handiger.
De andere grote verandering is de weergave van inhoud, toepassingen en chats. Het menu is zodanig ingedeeld dat je inhoud van vrienden een stuk sneller en makkelijker kunt vinden. Bij toepassingen, games en groepen worden de favorieten van vrienden naar boven getoverd wat mogelijk tot een hogere conversie leidt.
Kijk voor een volledig overzicht van de wijzigingen naar de sitetour op Facebook.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024