Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Op Socialmediaexaminer hebben ze een contest lopen: De top 10 Social Media blogs van 2010. Voor de contest hebben ze meer dan 150 nominaties ontvangen, maar die groep is inmiddels al ingekort tot 21 finalisten.
Een jury bestaande uit Scott Monty (Ford), Ann Handley (MarketingProfs) en David Meerman Scott (author New Rules of Marketing and PR) zal zich gaan buigen over de lijst waar een aantal bekende blogs tussen staan maar ook nog een aantal voor mij onbekende blogs. De uiteindelijke winnaars zullen binnenkort bekend worden gemaakt. Dat wordt gedaan aan de hand van:
* Kwaliteit van de postings: Een kwalitatieve analyse van de content zal gemaakt worden door de jury. Educatieve en discussie-aansporende posts zijn waardevoller dan zelf-promo-postings (55%).
* Posting frequentie: Blogs die meerdere posts per week schrijven scoren uiteraard hoger. Een teken van commitment voor het bloggen (15%).
* Betrokkenheid van de lezers: Blogs die regelmatig reacties krijgen van bezoekers / lezers is een teken van een “healthy blog” (15%).
* Blog Ranking: Het aantal andere sites dat linkt naar het blog is ook een teken van waardevolle content (15%). Ze maken gebruik van “third-party blog ranking systems” voor dit gedeelte van de score.
Altitude
Blog of Shani Sammons
BrandBuilder
Buzz Marketing Daily
Chris Brogan
CopyBlogger
Diva Marketing Blog
Gray Matter Minute
Convince & Convert
Future Buzz
Jason Keath
Jeff Bullas Blog
Kikolani
Mack Collier
Mashable
Mery.net
Methodical Madness
Outspoken Media
Shannon Paul’s Very Official Blog
Social Media Explorer
SocialMouths