2009: het jaar dat Oprah op Twitter bijna drie miljoen volgers kreeg, Google Wave werd geintroduceerd en Twitter werd uitgeroepen tot woord van het jaar. Ik kwam een mooi overzicht tegen van social media happenings in 2009. In cartoonvorm met humoristische teksten, van Rob Cottingham. Het filmpje is de acht minuten kijken meer dan waard, maar oordeel zelf:
En kunnen we een gok doen naar de trends die eind 2010 in cartoons worden gevangen? Massaal gebruik van location based services als Twitter360, waarmee je via de camera van je iPhone 3GS ziet waar je Twitter-vrienden zich bevinden? Als volgens Morgan Stanley de massale adoptie van mobiel internet volgend jaar dan eindelijk plaatsvindt, zien we dan in Nederland QR-codes op de meeste producten in de supermarkt en op abris? Alleen de iPhone al is verantwoordelijk voor 33 procent van het mobiele webverkeer en volgens voorspellingen voor komend jaar zijn er volgend jaar wereldwijd 1 miljard mobiele internetgebruikers. What’s stopping them?
Feit is dat we in 2009 slechts een topje van de ijsberg hebben gezien van de integratie van de fysieke en virtuele wereld. Laat dus maar komen, die locatiespecifieke kortingen en aanbiedingen op producten! Inmiddels een klassieker, maar dit willen we toch allemaal?
Verder lezen over Buzz
Marketing10.05.2017
Disruptie: opboksen tegen de status quo
Social Media09.05.2017
Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj
Nieuws08.02.2016
De DC Daily van 8 februari 2016
Online19.03.2015
Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW
Social Media16.03.2015
De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?
Online21.07.2014
Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter
Online02.12.2013
Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap
Online31.10.2013