De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De mensen van ShareThis, je weet wel, die social marketing tool om content te delen met anderen, hebben een onderzoek gedaan naar de manier waarop mensen content delen en verspreiden en hoe ze er mee interageren.
Volgens ShareThis kan het cross-mediaal delen van content de traffic tot een derde meer verhogen dan zoekmachinemarketing! Uit het onderzoek blijkt verder dat e-mail het belangrijkste kanaal blijft om content te delen en dat het ook voor een groot engagement zorgt bij de ontvangers er van. Zo’n 46% van de gebruikers deelt content via e-mail zegt ShareThis. Op de tweede plaats komt Facebook met iets meer dan 33% van de respondenten.
Het valt op dat ShareThis het belang van het delen van content vooral situeert op het vlak van het verhogen van traffic. Dat blijkt ook uit de getuigenis van uitgever US Weekly die zegt dat het delen van content via e-mail en sociale kanalen voor meer lezers zorgt.
Maar hij voegt er ook aan toe dat het een populaire manier is voor lezers om te interageren met de content. En dat moet toch ook de bedoeling zijn.
Via Belgiancowboys
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022