De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Waar Twitter zelf nog diep aan het nadenken is over het definitieve verdienmodel komen er steeds meer commerciele bedrijven die brood zien in het ontwikkelen en exploiteren van de mogelijkheden die Twitter biedt. Pay Per Tweet kon daarom niet uitblijven en is een nieuwe vorm van online adverteren.
Pay Per Tweet doet wat het zegt en laat adverteerders betalen voor het laten schrijven van tweets (artikelen) op Twitter. Als twitteraar krijg je dus betaald voor het schrijven van een redactionele tweet. Oprichters van het bedrijf Twitmij zijn nu druk op zoek naar twitteraars die geld willen verdienen met het schrijven van tweets.
In Nederland zijn naar schatting meer dan 400.000 Twitter gebruikers die dagelijks duizenden berichten tweeten. Iedere twitteraar heeft zijn eigen followers. Een Twitmij tweet is een redactioneel geschreven bericht op een twitteraccount. Als adverteerder kun je via Twitmij tweets inkopen, op deze wijze kan er een online buzz worden gecreëerd.
Volgens een interview op Nu Zakelijk met Niels Oude Luttikhuis van Twitmij zijn op dit moment al 150 twitteraars actief via het nieuwe initiatief. Zij zouden zelf kunnen bepalen hoeveel hun tweets waard zijn, waardoor in theorie de inkomsten van een Tweet kunnen oplopen tot zo’n 2.000 euro. Dat laatste lijkt ons met het aantal Twitteraars en de gemiddelde hoeveelheid followers in Nederland overigens wel een zeer extreem hoog bedrag.
Verder lezen over Twitter
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024
Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien
Social Media04.09.2024
Social medium X komt naar je televisie
Social Media27.08.2024