Een Social Media campagne starten zonder Hyves, maar met Facebook en Twitter voor heel Nederland en België? “Vergeet de Olympische Spelen. Vergeet het WK voetbal. De meest spannende internationale sport is nu de Scrabble Battle!“
Scrabble daagt Nederland en België uit mee te doen aan deze online game. Met behulp van deze online battle maken Nederland en België voor eens en voor altijd uit welk land de grootste taalkundigen heeft! “Wie is de ongekroonde Scrabblekoning van de lagelanden?”
Zonder mediabudget maar met een goed concept en een slimme Social Media strategie is er geen media-inkoop nodig om het grote publiek te bereiken. Scrabble zorgt met de Scrabble Battle voor toegevoegde waarde om daarmee de ultieme vorm van Social Engagement te bereiken; de doelgroep deelt branded content met zijn sociale netwerk.
Om het Scrabble spel voor iedereen toegankelijk te maken hebben ze drie online varianten gecreëerd.
De Scrabble Speed Challenge – via de website.
De Scrabble tweet Challenge – via twitter.
De Scrabble Status Challenge – via Facebook.
De drie deelnemers per land die de meeste punten scoren (via Twitter, Facebook of de website) kwalificeren zichzelf voor de Live Scrabble Battle finale op 9 december in Antwerpen. Het Nederlandse team speelt onder leiding van Sophie Hilbrand tegen het Belgische team onder leiding van Lien van de Kelder. Het winnende team neemt de titel mee naar huis.