Nu ‘Social Media‘ het aloude ‘Web 2.0‘ als meest populaire buzzword in Marketingland heeft vervangen, stampen ook de Full-service Social Media Bureau’s als paddestoelen uit de grond. Gisteren kondigde Rhinofly aan een nieuw bedrijf te lanceren dat zich volledig gaat toeleggen op Social Media Advies.
Tribewise is binnen Rhinofly opgezet door een stel jonge honden. Creatief team Ronald van Schaik, Johan Voets, Mathijs Roumen en Bas Gezelle zijn behalve fanatieke twitteraars zelf actieve Social Media gebruikers, en weten dus als geen ander wat er speelt en hoe een jonge doelgroep anno 2009 het beste te benaderen is.
Onder leiding van algemeen directeur Martijn Verhoeven zullen zij voor diverse bestaande en nieuwe klanten social media strategiën gaan uitdenken. Om hun expertise op het vakgebied te benadrukken schreven ze onder meer een White Paper en richten een wiki in met Nederlandse Social Media cases.
Martijn Verhoeven: “Al jaren wordt Rhinofly door haar medewerkers en opdrachtgever beleeft als een sociaal bureau. Een bureau waar open en eerlijk met elkaar en opdrachtgevers dingen worden gerealiseerd. Dat is precies waar naar ons idee de maatschappij, mede als gevolg van de toenemende sociale krachten via internet, naartoe beweegt. Open en eerlijk. Merken, organisaties en individuen vinden het nog altijd lastig om de gevolgen van deze openheid te duiden en er op een passende manier op in spelen. Sinds enkele jaren zien we verschillende losse instrumenten die helpen in te spelen op dit sociale aspect van communicatie. Nu is de tijd rijp om een full service bureau te lanceren dat niet één of enkele instrumenten biedt maar juist de eindjes aan elkaar knoopt en zo zorgt voor een volledige aanpak.” Via Dutch Cowgirls.