De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Universiteit Utrecht start vandaag samen met CreatAd een viral-competitie voor haar (inter)nationale marketingcampagne. CreatAd, hier onlangs nog startup van de maand, is gespecialiseerd in het opzetten van ‘user-generated advertising campaigns’.
Universiteit Utrecht beoogt met deze samenwerking virals te genereren die in één oogopslag laten zien waarom de Universiteit Utrecht de beste plek is voor getalenteerde en ambitieuze studenten om te gaan studeren. De beste inzendingen in de competitie worden gebruikt in de universitaire marketingcampagne.
Het is de eerste Nederlandse universiteit die het publiek vraagt mee te denken met een viral-campagne die zich richt op de (inter)nationale studiekiezer.
Bas Schreiner, manager marketingcommunicatie van de Universiteit: “Creatieve talenten worden uitgedaagd om een design, animatie of video te maken over de Universiteit Utrecht, een unieke mogelijkheid voor ambitieuze jong creatieven om mee te werken aan onze campagne“. Deelnemers kunnen hun inzendingen direct koppelen aan Hyves, Facebook en Twitter om het virale aspect van de wedstrijd meer kracht bij te zetten.
De competitie start vandaag (31 augustus), waarbij de beste vier inzendingen worden beloond met in totaal 2200 euro aan prijzengeld. Eén winnaar wordt gekozen door een jury van de Universiteit Utrecht, de andere drie winnaars zullen worden gekozen door het publiek. Tot en met 6 november kan iedereen aan de competitie meedoen.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Crowdsourcing
Mobile15.09.2016
Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen
Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatieOnline29.04.2015
Tip voor de overheid: gebruik de crowd
Online30.10.2014
Crowdsuing: Het volk vs de banken
Online13.01.2014
Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’
Marketing23.12.2013
Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Social Media18.10.2013
Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight
Social Media10.07.2013
‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart
Online12.06.2013
OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics
Verder lezen over Viral
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Social Media29.09.2024