De marketing campagne voor het nieuwe boek “The Lost Symbol” van de schrijver van de Da Vinci Code, Dan Brown, begint op gang te komen. En deze keer wordt daarvoor het internet in letterlijk alle facetten ingezet. Alleen dat feit is het venoemen waard vind ik, want de boekenindustrie loopt zeker niet voorop als het gaat om innovatie of online marketing.
Op de officiele site voor The Lost Symbol, welke wordt gereleased op 15 september, staan links naar de officiele actie paginas voor Twitter en Facebook welke volgens uitgever Random House dagelijks worden ge-update. Verder kun je email alerts ontvangen met o.a. “codes, cryptische aanwijzingen, puzzles, geheime informatie, maps” en nog veel meer tussen nu en het moment van uitkomen van het boek.
Voorbeeld: Dan Brown’s publisher invites you to solve this: Codes of ethics? T 10 C; 6 P O T SOD; 12 S O T Z
Antwoord: T 10 C staat voor : Ten Commandments
6 P O T SOD staat voor : Six Points Of The Star Of David
12 S O T Z staat voor : 12 Signs Of The Zodiac !!
Als de actie net zo aanslaat als de eerder genoemde Da Vinci Code is succes verzekerd. Door het spelelement en de inzet van Social Media en de grote doelgroep heeft de actie voldoende virale elementen in zich om de hype rond het boek naar grote hoogte te stuwen. We zijn benieuwd, tips en hints in de commenst natuurlijk.