Op de Morgan Stanley technologie-conferentie in San Francisco werd Google-CEO Eric Schmidt gisteren geconfronteerd met het succes van de microbloggingdienst Twitter.
Schmidt, die eerst aangaf dat Google nu ook een Twitteraccount had geopend en dat voortaan dus ook een berichtenstroom van Google zou kunnen worden gevolgd, zei dat hij de dienst niet meer belang wil geven dan wat ie waard is.
Schmidt vergeleek Twitter met Google’s microberichtendienst Jaiku, die eerder dit jaar werd stopgezet. “Ik zie al dit soort diensten als een vorm van ‘armemensen-e-mail“, aldus Schmidt.
De Google-CEO voorziet dat dit soort systemen “naargelang de tijd vordert zal evolueren tot volwaardige e-maildiensten, terwijl bestaande e-maildiensten, zoals G-mail, Twitterfunties zullen toevoegen.”
Maar Schmidt haalt klaarblijkelijk een aantal zaken door elkaar, zo schrijft de Financial Times, Twitter is geen één-op-één-communicatiemiddel, maar een éé-op-veel-medium. Het is dus eerder YouTube dan Gmail: een plaats waar mensen luidop kunnen denken en links kunnen delen.