Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Abrams Research heeft een survey gehouden onder 200 Social Media experts (US en Canada) tijdens de Social Media Week 2009. Onder de ondervraagden bevonden zich bloggers, journalisten, entrepreneurs en Twitterazzi. De vragen gingen met name over de toekomst van Social Media.
Hoewel de ondervraagden zeker niet representatief zijn voor de gemiddelde gebruiker leverde het onderzoek toch een aantal boeidende zaken op. Het volledige onderzoek is hier te downloaden (.pdf format)
– “Businesses! Get on Twitter! A whopping 40% of respondents picked Twitter as the number-one social media service for businesses. LinkedIn came in a distant second (21.3%), followed by YouTube (18.8%), with Facebook an even more distant fourth at 15.3%”.
-“But they’d still pay for Facebook first. When asked which social media service they’d be
most likely to pay for, 32.2% chose Facebook – followed by 29.7% choosing business-
networking site LinkedIn. The contrast of Facebook’s bells-and-whistles features (photos,
status updates, newsfeed, tagging) with the bare-bones networking functionality of LinkedIn
suggests that many people find social networking most valuable for making professional
connections. Twitter – the top pick for business use – came in third, with 21.8%“.
– “Linkedin is secretly cool. Well, if not “cool” exactly, it’s definitely the dark horse of this
survey, coming in second for the service respondents would pay for AND would recommend to
businesses“.
De onderstaande antwoordenlijstjes zeggen genoeg. Het zal niemand dan ook echt verbazen dat diensten als Facebook en Linkedin onder de categoerie diensten vallen waar gebruikers bereidt zijn voor te betalen.
Which social media service would you be most likely to pay for?
– Facebook 32.2%
– Linkedin 29.7%
– Twitter 21.8%
– YouTube 13.4%
– MySpace 1.5%
– Digg 1.5%
Hoewel Biz Stone blij zal zijn met de uitkomst van deze vraag weet ik niet of Twitter al echt aan een betaalmodel voor gebruikers toe is.
What social media service would you advise a business pay for?
– Twitter 39.6%
– Linkedin 21.3%
– YouTube 18.8%
– Facebook 15.3%
– Digg 3.0%
– MySpace 2.0%
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over MySpace
Social Media06.02.2023
5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom
Technology01.07.2022
NASA’s hitteschild voor Mars mag worden getest in de ruimte
In 2040 al naar Mars?Entertainment02.06.2015
De oprichter van MySpace is vandaag de dag wereldreiziger
Online16.01.2015
Is Myspace bezig aan een comeback?
Social Media15.01.2013
Justin Timberlake presenteert nieuwe single samen met opening nieuwe Myspace
Social Media17.11.2012
Nieuwe eigenaren Myspace: ‘Het huidige internet is best wel saai’
Social Media27.09.2012
Past Myspace 2.0 in de tegenwoordige ‘Facebook-maatschappij’?
Social Media18.04.2012