Rethinkmedia gebruikt het meest snelle en ‘engaged’ social media instrument om eens te vragen naar.. de mediavoorspelling voor 2009. Wat wordt ‘hot’ en wat is ‘not’. Rethinkmedia-bloggger Jeroen Jonker Roelants(uitgever bij IDG Nederland) roept Twitteraars op om in 140 karakters een mediavoorspelling voor 2009 te doen. Klik door voor enkele markante voorspellingen van Twitteraars.
Enkele mediavoorspellingen van Twitteraars:
“Minder consumptie, minder spelers-meer mobiel-minder passief consumeren-scheiding offline/online kleiner-Twitter-PC =new TV”
“In 2009 is nieuws totaal waardeloos als je het niet kunt volgen, delen en becommentariëren op je favoriete sociale netwerk”
“Connect & share”
“Twitter gaat groter worden en de nieuwsvoorziening zal meer User Generated worden. Hyves gaat terein verliezen tov facebook”
“In 2009 is er zo’n overkill aan blogs dat blogs samengaan en kwaliteit er weer op meer blogs toe gaat doen”
“Dicht op gebruiker, orgineel, digitaal, betrokken en interactief, daar zit de groei. De rest zal een onstuimig jaar kennen”
“Experimenteer in 2009 vooral ook met de zoekmachinekracht van microblogging en RSS”
“Kranten omarmen blogs & internr op tv-toestel breekt door”
“Meer openheid soc netwerken, minder kranten, meer freelancers, minder blogs, betere blogs, meer infographics & Rock ’n roll”