Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het leuke van social networking is de enorm democratiserende werking die er van uitgaat.
Iedereen kan naar hartelust posten. Persoonlijke pagina’s op MySpace, Hyves en Facebook puilen uit van de persoonlijke informatie. Ongevraagd blijken mensen niet alleen graag hun privacy op te geven, ze doen dat ook nog eens tot op een tenenkrommend detailniveau.
Daar gaan je gegevens. Maar wat te denken van het omgekeerde? Mensen die ongevraagd details over jou toevoegen aan je pagina? Ongeacht of het waar is wat er staat, ik kan me toch goed voorstellen dat je er niet altijd op zit te wachten.
En toch zijn ze dan bij machte om ongevraagd iets bij je Facebook-profiel te zetten. In dit geval een olijke foto. Twee uur stond hij in totaal online. Maar the damage is done. Jon heeft inmiddels zijn excuses aangeboden, maar of de schade echt niet blijvend is, moet nog blijken.
Actief zijn op Facebook is dus niet zonder gevaar, zelfs als het alleen je ‘vrienden’ zijn die toegang hebben. En met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Verder lezen over PR
DC Business21.12.2023
Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
DC Business17.06.2018
5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018
Entertainment23.11.2017
Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland
Murder on the Orient Express in het echtSocial Media12.04.2017
Het PR-drama van United Airlines gaat viral
Social Media10.04.2017
Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets
gratis PR-stunt voor burgerketen Wendy'sVerder lezen over PR 2.0
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
Media10.03.2014
Nederlander minste vertrouwen in sociale media
Startups08.02.2013
Startupscène zweert bij growth hacking
Media19.06.2011
Facebook PR op voet van oorlog met media
Media08.06.2011
Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!
Social Media19.05.2011