Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Social Media Marketing is een van de snelst groeiende specialisaties binnen het online marketing landschap. Het ‘Never ending friending‘ onderzoek dat Isobar in samenwerking met MySpace uitvoerde toont dit ook aan:
* Consumenten staan open voor online merkcommunicatie.
* Consumenten zijn bereid om jouw merk te omarmen als vriend en te introduceren bij andere vrienden.
* De modus van de communicatie en de engagement is net zo belangrijk, zo niet meer, dan de daadwerkelijke waarde van jou merk of product.
* Terwijl ‘gratis’ weinig waarde blijft hebben, ligt er grote emotionele waarde en ‘social currency’ in de mogelijkheid om contact en ervaring met merken te kunnen doorgeven in de echte wereld.
Dat de consument zich actief met social media bezig houdt mag geen nieuws meer heten. Maar hoe zit dit met het bedrijfsleven? Het Amerikaanse MENG (Marketing Executives Networking Group) heeft recentelijk een onderzoek uitgevoerd om uit te zoeken in hoeverre hun leden Social Media commercieel inzetten voor hun bedrijven.
De voorzitter Richard Guha geeft aan: “Zelfs in de Fortune 500 bedrijven heeft men vaak het gevoel (het gebruik van) Social Media Marketingtools nog niet helemaal doorgrond te hebben“.
Om de vele kansen die Social Media biedt aan organisaties te openbaren lanceert Isobar Nederland vandaag een nieuwe, full service, propositie op het gebied van Social Media Marketing. Onder de naam Isobar Human Media vinden adverteerders vanaf nu alle diensten op één centraal punt, van creatie en verspreiding van de beruchte virale campagnes tot aan Social Media Optimization en digitale PR.
Brian Hirman, CEO Isobar Nederland: “Social Media Marketing heeft al langer onze aandacht en we waren hard op zoek naar een geschikte partij die hier voor ons een invulling aan kon geven in Nederland. Tijdens deze zoektocht kwamen we tot de conclusie dat er veel partijen zijn die goed zijn in een deelgebied van deze discipline, maar dat er geen enkele partij is die binnen alle facetten zoveel gespecialiseerde kennis in huis heeft als Isobar zelf. Het enige verschil was dat tot nu toe deze kennis binnen Isobar Nederland verspreid was over onze verschillende bureaus. Vanaf nu hebben we dus één centrale plek waar alle kennis centraal geborgd wordt, alle activiteiten centraal geregisseerd worden en een propositie oplevert die ongeëvenaard is in de Nederlandse markt – en wellicht ook zelfs ver daarbuiten.”