‘Eat your own dogfood’, zeggen ze in Amerika. Doen waarover je praat. Als je het hebt over de kracht van kennis en passie delen, dan moet je dat zelf ook doen. En zo is het maar net. Wij van The Crowds (Erwin Blom, Wessel de Valk, idse de Pree) hebben met titels als 3VOOR12, Radar en Sterren.nl in het verleden laten zien wat de kracht van online communities kan zijn. Maar ook nu we een bedrijf gestart zijn met als subtitel The Social Media Hub, brengen we in de praktijk waarover we het hebben.
Hoe? Met kennisdeling. Samen weten we meer. Dus stoppen we onze kennis en kunde in de wiki ‘(Hoe) Communities Werken / Social media in de praktijk’ en roepen we een ieder die ook met communities, blogs, wiki’s en wat al niet meer werkt op om mee te doen. Zowel de specialisten die als adviseur actief zijn als de communitymanagers die betaald of vrijwillig hun passie en energie in communities stoppen!
Wie mee wil doen aan ‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’, kan dat heel simpel doen. Begin er bijvoorbeeld mee om de online vragenlijst over communities in te vullen. Dat kan hier. Alvast bedankt!
Maar er is meer. Nog even op rij.
Wat is ‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’ ?
1: Een wiki
‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’ is een wiki waarin kennis en kunde rondom communities en sociale netwerken wordt gebundeld. Feiten, meningen, inzichten. Best practices, interviews, etcetera. Geslaagde voorbeelden van zogenoemde ‘social media’, te mijden fouten, successen en mislukkingen; de wiki wil communities in kaart brengen, maar ook laten zien hoe bedrijven en organisaties met hun publiek samenwerken bij het delen van passie en kennis, verbeteren van producten, verlagen van kosten, verhogen van inkomsten, verhogen van loyaliteit.
(Hoe) Communities Werken is een initiatief van mediabedrijf The Crowds. Erwin Blom van The Crowds neemt het voortouw, maar met de nadrukkelijke oproep aan een ieder om mee te doen en mee te werken. Met zijn allen weten we meer! Input van specialisten als Marco Derksen, Ton Wesseling, Idse de Pree, Gijsbregt Brouwer, Martijn Hulst, Wessel de Valk en Lode Broekman is al in de wiki verwerkt.
2: Een boek
De wiki ‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’ is ook een vorm van ‘open publicatie’. Het is de research-omgeving voor een white paper of e-book die later dit jaar gaat verschijnen en ook in boekvorm te bestellen valt. De interviews en inzichten die voor dat white paper worden gedaan worden hier gebundeld. Iedereen die actief meewerkt aan ‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’ (registreer je dus als meewerker aan de wiki) krijgt de white paper en de informatie die in dit project gebundeld wordt.
3: Een presentatie
‘(Hoe) Communities werken / Social media in de praktijk’ is ten slotte een presentatie die Erwin Blom geeft over de kracht van communities. Aan de hand van ‘best practices’ en interviews met hoofdrolspelers van succesvolle communities laat hij zien hoe organisaties en bedrijven de kracht van het publiek kunnen gebruiken bij productontwikkeling, marketing, verkoop, kennisdeling en klantenbinding. Hij is te boeken via The Next Speaker.
Wie vindt dat kennisdeling en open innovatie belangrijk zijn; doe mee met de wiki! Voeg je kennis en kunde toe! Met zijn allen weten we meer! En vergeet die vragenlijst niet in te vullen, natuurlijk!
Verder lezen over Community
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
DC Business28.06.2023
Ook digitale voetbalcommunity FC Urban ontvangt Fit for the Future-certificaat
DC Business14.09.2021
Harper’s Bazaar Business Club voor vrouwen gelanceerd
Technology13.08.2021
Reddit denkt dat het 10 miljard dollar waard is
Lifestyle08.07.2019
De voors en tegens van een Tiny House
Social Media09.02.2018
Facebook doet een nieuwe investering in communityleiders
En komt met nieuwe tools voor groepsbeheerdersOnline02.03.2017