Social Media21.03.2008

WiseLine gaat Hyves “veroveren”


wiseline-gaat-hyves-veroveren.jpg
wiseline-gaat-hyves-veroveren.jpg

Ambities moet je uitspreken zullen de marketeers achter Wiseline hebben gedacht want met dergelijke koppen boven je persbericht ben je ieder geval gegarandeerd van reacties. We lezen even verder… Wij gaan Hyves veroveren. En daarna MySpace, Facebook, Bebo, Friendster en Orkut.

We lanceren zaterdag (morgen dus) in Nederland, over twee maanden in de VS daarna volgen India, Zuid-Korea en China. Over 12 maanden hebben we minimaal 5 Mln gebruikers.

Hans Hoornstra (CEO) en Philippe Theunissen (COO) vertellen zelf waar ze dit ongekende optimisme vandaan halen:
 
Wat is WiseLine?
WiseLine is gebaseerd op een eenvoudig concept. Met WiseLine kun je laten zien wie je bent, door middel van een levensgrafiek. Met jouw WiseLine toon je in één oogopslag de hoogte- en dieptepunten van je leven. Je verbeeldt als het ware je levensverhaal. Mijlpalen geef je een waardering, waardoor de tijdsbalk echt een grafiek wordt. De WiseLine kan binnenkort worden opgenomen in de persoonlijke pagina van gebruikers van sociale netwerken zoals Hyves en MySpace.
 
Waarom denken jullie dat mensen WiseLine zullen gaan gebruiken?
De belangrijkste motor van sociale netwerken is ‘self expression’. Dat is waar WiseLine perfect bij aansluit. Het is een geweldige gadget, waarmee gebruikers hun online identiteit kunnen vormgeven. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Wat je voorheen alleen kon beschrijven, kun je nu verbeelden met een kleine, gebruiksvriendelijke widget. Het is ontzettend leuk om de chronologie van je eigen leven in kaart te brengen. We verwachten dat gebruikers, wanneer ze eenmaal een WiseLine starten, zullen schaven aan de lijn, totdat deze voldoet aan hun zelfbeeld, om dat vervolgens met anderen te kunnen delen. Je WiseLine kun je bovendien fantastisch ‘pimpen’ waardoor deze echt uniek wordt.
 
Hoe is het idee geboren?
Het idee is afgelopen zomer geboren. We verdiepten ons in online vacaturebanken en wilden curriculum vitae´s op een innovatieve manier in kaart brengen. Het idee was een ingeving, waarna alles eerst vanuit een bescheiden project in een stroomversnelling is gekomen. Snel werd duidelijk dat we op zoek moesten naar geld. De investeerder die we vonden (LIOF) zei “Geweldig idee. Maar doe het groot of doe het niet.” Ze wilden alleen instappen, wanneer we het concept wereldwijd zouden uitrollen. En dat is ook terecht. Omdat het idee gemakkelijk te kopiëren en niet te patenteren is, besloten we WiseLine in het geheim uit te werken. Zo hebben we ons verzekerd dat  we eerste zijn met dit concept en gaan we nu snel een voorsprong opbouwen ten opzichte van ‘copy cats’, die zeker zullen volgen.
 
Hoe gaan jullie nu uitrollen?
We lanceren 22 maart, zaterdagochtend 00:00, in Nederland, onze thuisbasis, die we als proeftuin willen gebruiken. Hoewel WiseLine in één zin uit te leggen is, is het technisch toch vrij complex. We verwachten dan ook dat we aankomende maanden veel tijd zullen moeten besteden aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van het systeem. Daar is nu nog veel op aan te merken en het is een kritische factor voor succes. Tegelijkertijd zullen we internationaal uitrollen. Te binnen met de VS. We concurreren met de wereld en het zal waarschijnlijk niet lang duren, dat dit concept wordt gekopieerd. We moeten dus zorgen dat wij eerste zijn met dit concept in de VS, op de grootste Europese markten, India, Zuid Korea en China.
 
Wat verwachten jullie van de toekomst?
De grote sociale netwerksites zijn in een hevige strijd verwikkeld om de gunst van de gebruiker. Het  belangrijkste wapen dat wordt ingezet, zijn widgets. Deze strategie is ingezet door Facebook, die hierdoor verzesvoudigde in één jaar tijd! De meeste widgets, bestaan nu nog uit vrij oppervlakkige ‘fun’ toepassingen, met relatief weinig toegevoegde waarde. We denken dat WiseLine de potentie heeft om een enorme hit te worden. We verwachten dat wereldwijd miljoenen mensen WiseLine zullen gaan gebruiken.

...

Verder lezen over Facebook

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Verder lezen over Hyves

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

Social media, we leven er al zo lang mee dat we bijna zouden vergeten hoe het leven zonder was. Nou ja, tot je het Hyves-profiel van Premier Rutte voor je neus krijgt, dan besef je je weer: Oh ja, zo waren de begindagen...

Social Media23.10.2023

​Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

De makers van Instagram komen met een nieuw soort social medium, al is het vooral een nieuwsapp. Via kunstmatige intelligentie gaat deze app je nieuws voorschotelen dat bij je past. En je kunt reageren op het nieuws van...

Social Media06.02.2023

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

Social media hebben het compleet overgenomen, maar er was een tijd dat we onszelf op het internet uitten door profielen te maken op de voorlopers van sociale netwerksites, namelijk CU2, That’s Me, Sugababes/Superdudes...

Social Media22.02.2022

Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?

En Partyflock en Hyves?
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

De dansende banaan, de avatar van Jan Paparazzi, een old school interface en elkaar krabbelen: Hyves is terug. En alles is nog steeds hetzelfde, behalve de url: dat is nu Hyven.nl. Pure nostalgie Hyves is pure nostalgie...

Social Media01.05.2018

Hyves is terug en heet nu Hyven.nl

9 redenen waarom we Hyves missen

22 september was het 12 jaar geleden dat Hyves werd opgericht. Op 2 december 2013 werd de stekker uit Hyves getrokken en we missen Hyves natuurlijk allemaal ontzéttend. We zaten allemaal op Hyves. We krabbelden en tikt...

Social Media24.09.2016

9 redenen waarom we Hyves missen

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Op maandag 2 december verandert Hyves definitief in een games-platform. Dat betekent het einde van Hyves als sociaal netwerk, en daarmee het einde van een tjidperk. Na maandag is het gedaan met pimpen en krabbelen, en da...

Video29.11.2013

Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Eind oktober werd bekend gemaakt dat Hyves zou gaan stoppen als sociaal netwerk en verder zou gaan als online gaming platform. Op de servers van Hyves stond echter nog meer dan 1 Petabyte aan content van gebruikers. Con...

Social Media29.11.2013

Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Verder lezen over MySpace

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

De makers van Instagram komen met een nieuw soort social medium, al is het vooral een nieuwsapp. Via kunstmatige intelligentie gaat deze app je nieuws voorschotelen dat bij je past. En je kunt reageren op het nieuws van...

Social Media06.02.2023

​5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom

NASA’s hitteschild voor Mars mag worden getest in de ruimte

Je zou denken dat een hitteschild wat voorbarig is op een planeet waar het gemiddeld -63 graden Celsius is, maar NASA is er toch echt mee bezig. De Hypersonic Inflatable Aerodynamic Decelerator is bedoeld om ons veilig e...

Technology01.07.2022

NASA’s hitteschild voor Mars mag worden getest in de ruimte

In 2040 al naar Mars?
De oprichter van MySpace is vandaag de dag wereldreiziger

Herinner je je MySpace Tom nog? Tom Anderson de oprichter van MySpace was jarenlang de man met de meeste vrienden op het netwerk, want hij was de eerste vriend van iedere MySpace gebruiker. MySpace is al lang niet meer...

Entertainment02.06.2015

De oprichter van MySpace is vandaag de dag wereldreiziger

Is Myspace bezig aan een comeback?

MySpace bestaat dat nog? Opvallend genoeg wel. Maar dat 50 miljoen mensen per maand de website nog bezoeken, had je waarschijnlijk niet gedacht. Ze wisten zelfs de zestiende plaats op de comScore Video Metrix ranking i...

Online16.01.2015

Is Myspace bezig aan een comeback?

Justin Timberlake presenteert nieuwe single samen met opening nieuwe Myspace

Muziekverslaafden gaan houden van het nieuwe Myspace. De website opende deze week voor het publiek, maar kondigde hier niets over aan. Het nieuwe Myspace werd al getest sinds juli en in september kregen we er een preview...

Social Media15.01.2013

Justin Timberlake presenteert nieuwe single samen met opening nieuwe Myspace

Nieuwe eigenaren Myspace: ‘Het huidige internet is best wel saai’

Facebook is misschien wel de onbetwiste koning op het gebied van sociale netwerksites, maar Myspace gooit het op een andere boeg. Sinds Myspace nu in het bezit is van Specific Media, hebben ze grootse plannen om de websi...

Social Media17.11.2012

Nieuwe eigenaren Myspace: ‘Het huidige internet is best wel saai’

Past Myspace 2.0 in de tegenwoordige ‘Facebook-maatschappij’?

In het begin van de 21e eeuw was MySpace de grondlegger van het tegenwoordige social networking. In eerste instantie was het een online ontmoetingsplaats voor iedereen die de behoefte had om van alles en nog wat te delen...

Social Media27.09.2012

Past Myspace 2.0 in de tegenwoordige ‘Facebook-maatschappij’?

Is Facebook de volgende MySpace?

Facebook's recente overname van Instagram voor 1 miljard dollar bewijst dat het bedrijf de wanhoop nabij is. CEO Mark Zuckerberg spendeert nu bergen geld in een wanhoopspoging om cool te blijven. Tevergeefs want het giga...

Social Media18.04.2012

Is Facebook de volgende MySpace?