Search26.10.2017

Backlink Audit​: SEMrush en Majestic bundelen hun krachten


SEMrush en Majestic hebben aangekondigd dat de Majestic backlink databases vanaf nu geïntegreerd zijn met de Backlink Audit tool van SEMrush.

Deze samenwerking maakt het mogelijk een nog diepgaandere backlink analyse uit te voeren, veel uitgebreider nog dan vergelijkbare backlink analyse tools.

Linkbuilding

Deze samenwerking is een echte win-win voor linkbuilding professionals,” aldus Oleg Shchegolev, CEO en mede-oprichter van SEMrush. “We zijn feitelijk de twee marktleiders op het gebied van SEO die samen backlink auditing naar een volgend niveau hebben getild. We zijn ervan overtuigd dat dit het begin is van een lange samenwerking die ons werkveld flink opschudt.

Om gebruik te maken van deze integratie moeten gebruikers zowel een SEMrush als een Majestic account hebben. Op de Backlink Audit tool van SEMrush kunnen gebruikers dan via OpenApps technologie op de Majestic database inloggen en aan de slag gaan.

Ambitie

Het was nooit de ambitie van Majestic om een volledige SEO toolbox te ontwikkelen. Vandaar dat we onze API via licensering open hebben gesteld voor alles-in-een oplossingen,” zo vertelt Dixon Jones, CMO van Majestic.

SEMrush is langer actief in onze industrie dan wie dan ook en heeft zo zijn eigen bronnen voor link data. We weten uit ervaring dat het lastig is om link data op te schalen. Als wij ons daarop blijven focussen, dan kan SEMrush zich concentreren op het optimaliseren van de ervaring voor eindgebruikers. Ik zie dan ook geenwrijving en onze strategie blijft hetzelfde, ook al kan ik me voorstellen dat sommigen verbaasd zullen zijn over deze samenwerking.

<i>Backlink Audit nu met Majestic.</i>
Backlink Audit nu met Majestic.

[Afbeelding ©
Maksim Kabakou
– Adobe Stock]

...

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid