13.04.2007
Search

Search Marketing in cijfers

By:

BlogSearch
1176500679call-feature-us.jpg
1176500679call-feature-us.jpg

Voor degene die van cijfers houdt: De search markt in de UK groeit en groeit. Dit jaar zal 60% van de ondervraaghde bedrijven haar budget verhogen. Zelfs 62% zal zijn investering in Search Engine Optimisatie (SEO) verhogen.

Maar liefst 56% van de bedrijven geeft jaarlijks meer £10,000 (Pounds!) uit aan Paid search en 25% geeft meeran £100,000 (Pounds!) uit.

Google is de beste zoekmachine vanwege: – Return on Investment – Kwaliteit van het bezoek – Hoeveelheid bezoek – Klantenservice – Adwords management tools

Om bovenstaande in perspectief te plaatsen ten opzichte van de andere Search Engines dan is het toch wel even schrikken. 80% geeft aan dat voor ROI Google verreweg de beste zoekmachine is tegen 11% MSN en 8% voor Yahoo!.

Ook minder goed nieuws voor Google, want 54% vindt dat Google een ongezonde dominantie heeft in de UK en ook 60% geeft te kennen dan dit een risico vormt. Nog meer cijfers; 44% van de Search marketeers maakt zich zorgen over de snelle stijging van de CPC’s. SEO compenseert dit echter weer.

Helaas worden ook weer enkele vooroordelen bevestigd. 43% van de Search marketeers weet niet wat de ROI uit Paid Search is, zelfs 61% weet dit niet voor Search Engine Optimalisatie.

48% geeft aan Paid search in huis uit te voeren, tegen 57% voor SEO. Wat besteedt men dan uit:

Paid search: – Keyword research (50%); – ROI tracking (47%); – Bid management (33%); – Landingpagina optimisatie (31%).

SEO – Positie monitoren (41%); – Keyword research (40%); – Bepalen Search strategie (36%); – Technische website audit (34%).

Vuistregels: bedrijven besteden 32% (!!) van hun budget aan online marketing. Van dit budget gaat weer 32% naar Search. Van deze 32% gaat 61% naar Paid search en 33% naar SEO. Grappig is wel dat de respondenten SEO als belangrijker zien voor branding dan een Paid search campagne. Grootste bottleneck: goed personeel. via

Share this post