De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twinkle schrijft: De meeste consumenten zoeken online naar producten nadat ze advertenties in tijdschriften hebben gezien. Dat blijkt uit onderzoek van BIGresearch LLC in opdracht van de Retail Advertising and Marketing Association (RAMA). Ook het lezen van artikelen in tijdschriften zorgt ervoor dat consumenten vervolgens online gaan zoeken.
Motivatie online zoeken Het onderzoek bekeek wat consumenten motiveert om online naar producten te zoeken. Het grootste deel van de respondenten, 47,2 procent, doet dit na het zien van advertenties in tijdschriften. Door 43,7 procent van de respondenten wordt na het lezen van een artikel naar een product gezocht. Naast tijdschriften motiveren offline advertenties in kranten en reclame op televisie het meest om online te zoeken. Respectievelijk 42,3 en 42,8 procent van de respondenten noemt dit.
Mannen en vrouwen Uit het onderzoek komen ook verschillen tussen mannen en vrouwen naar voren. Vrouwen zoeken online als ze een geprinte voordeelbon hebben (41,8 procent van de vrouwen versus 29 procent van de mannen) en na het zien van in-store acties (29 procent versus 24,5 procent). Mannen zeggen online naar producten te zoeken na face-to-face contact. Dit wordt door 36,1 procent van de mannen genoemd, versus 29,5 procent van de vrouwen.
Resultaten zoektocht bespreken Dat eerst online wordt gezocht voordat offline wordt gekocht, blijkt ook uit dit onderzoek. Ruim 92 procent van de respondenten doet dit ‘regelmatig’. Ook worden resultaten van de zoektocht vervolgens besproken. 69,5 procent van de respondenten doet dit in persoonlijke gesprekken, 53,1 procent via e-mail, 50,9 procent via de telefoon en bijna eenderde bespreekt dit via de mobiele telefoon. Onder jongeren (18 tot 24 jaar) zijn chat (37,5 procent) en sms (23,7 procent) populair. Bron: Internet Retailer via Twinkle
Verder lezen over Chat
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Social Media28.06.2024
Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024