De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Molblog: ‘Hoedt u voor het zoekmonster’, kopte het hoofdredactionele voorwoord in Adformatie nummer 23.
De alarmbellen op de redactieburelen gingen rinkelen na publicaties in onder andere The Guardian over nieuwe Google diensten zoals een zoek- en programmagids voor video- en filmcontent, die de traditionele tv-business zou bedreigen, en content upload dienst Google Base, die de exploitanten van traditionele classifieds in de kranten het brood uit de mond zou stoten.
Hoofdredacteur Léon Bouwman waarschuwt de lezers voor het ‘monster dat Google heet, de niets en niemand ontziende veelvraat die van de reclame- en media-industrie zoals u en wij die kennen geen spaan heel laat’.
Deze industrie krijgt het advies een strategie uit te denken of ‘gezamenlijk tegen het zoekmonster ten strijde te trekken’.
‘De reclame- en media-industrie zoals u en wij die kennen’, treffender had Adformatie het niet kunnen verwoorden. In een omgeving die snel verandert, zoals het medialandschap verandert door internet en het daarmee gepaard gaande veranderende consumentengedrag, betekent ‘zoals u en wij die kennen’ per definitie iets van gisteren en vandaag. Een status quo. As is.
Een omgeving die niet is voorbereid op een andere toekomst.
Middels file sharing wordt al veel video- en filmcontent uitgewisseld, een EPG (Electronic Programming Guide) zal dit proces slechts versnellen. En classifieds? Die plaats je op Marktplaats, AutoTrader, Relatieplanet, etc. De verandering van het medialandschap is lang geleden al ingezet, voor de ster van Google begon te rijzen.
Reclame- en mediabureau’s met een toekomstgerichte visie experimenteren al lang met pull- en push/pull- in plaats van push-strategieën. Met bijvoorbeeld viral marketing, social networks, etc. Denken verder en doen meer dan de traditionele 30-seconden spot of 1/1 fc advertentie. Of, beter nog, kunnen overtuigen met succesvolle cases. Reclame- en mediabureau’s zonder visie, lef en experimenteerdrift doen er goed aan de raad van Léon Bouwman op te volgen en als de sodemieter een strategie uit te denken.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over Viral
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020