[Frans van der Veen] De dag begon goed: iemand besloot om 5 uur in de ochtend een sigaretje op te steken. Op zich geen probleem ware het niet dat dat ervoor zorgde dat in het hele hotel het brandalarm afging.
Dus daar vond ik mezelf diep in de nacht op zoek naar een knop om die aftandse herrie – het brandalarm – te laten ophouden. Die knop was er niet, dus was de enige optie om met de inmiddels overige wakkere aanwezigen me naar de uitgang te begeven. Na 10 minuten buiten in de koude te hebben gestaan bleek het loos alarm.
De dag verliep verder voorspoedig.
Een paar kernpunten die me zijn opgevallen: ” Positie-georienteerde pagina’s, blijken juist erg belangrijk. Dit staat een beetje in contrast tot het gegeven dat de markt zich meer richting consultancy zou bewegen. Deze ontwikkeling wordt voornamelijk gedreven door een meer geavanceerd search publiek. Men zoekt meer gericht. Hiervoor is het juist belangrijker om op de eerste 2 SERPs te staan. Dit neemt niet weg dat consultancy wel een belangrijke dienst is, voor de grotere partijen.
” Leuk is te zien dat de zoekgebruiker steeds geavanceerder wordt. Deze gebruiker heeft zich meer vast gebeten in het daadwerkelijk vinden van wat hij wil vinden, ondanks dat hij er meer moeite voor moet doen.
” De search markt is (nog steeds hard) aan het groeien. Er komen steeds meer gebruikers bij.
” De search markt is niet alleen aan het groeien qua aantallen, maar ook qua aantallen zoekopdrachten per gebruiker.
” Gebruikers zijn (bereidheid verschilt per land) bereid om van zoekmachine te switchen om te vinden wat ze zoeken.
” Interessant is om te zien dat de gebruikers in de EU de meer bereid zijn te zoeken dan de gebruikers in de us.
Dit zijn slechts een paar interessante punten; er is veel de revu gepasseerd…wordt vervolgd…