Search17.09.2018

​5 veelgemaakte fouten van kleine bedrijven


Kleine bedrijven domineren vaak de lokale vindbaarheid in Google. Als hun zoekmachineoptimalisatie goed is ingericht tenminste. Met een paar klikken pas je een website aan, en dan maar wachten tot de klanten komen binnenstromen. Toch? Helaas is het niet zo gemakkelijk om online gevonden te worden. Ook benieuwd naar fouten die kleine bedrijven vaak maken en nog belangrijker, hoe deze te voorkomen? In dit blog delen vijf veelgemaakte fouten en de beste tips zodat je wél gevonden wordt door jouw klanten!

Fout 1: SEO zien als een korte termijnstrategie

SEO werkt niet zoals een ander advertentiekanaal. Het is geen “pay to play” zoals een advertentie op de radio of tv. Google maakt de regels, en om vindbaar te zijn moet je je aan die regels houden. Een SEO-specialist helpt je hierbij. Door die expertise in te schakelen word je begeleid door een steeds veranderend landschap dat je flink rendement kan opleveren. Maar vergis je niet, want er zijn geen garanties en een goede SEO-specialist vertelt je dit ook. Professionals kunnen betrouwbare strategieën opzetten om posities, verkeer en conversies te verbeteren. Maar let wel: er zijn ruim 200 variabelen (zo niet veel meer) in het algoritme van Google en niemand is al deze factoren de baas. De vraag is ook of je wel bezig moet zijn met al deze factoren. Ondanks de uitdagingen heeft SEO een van de hoogste rendementen van alle digitale marketingkanalen. Als je op (te) korte verwacht dat SEO gaat renderen, dan kan dat resulteren in teleurstellingen. En precies om díe reden kunnen diegenen die op de juiste manier in SEO investeren enorme voordelen behalen, en een rendement bereiken dat ieder ander marketingkanaal overtreft.

Fout 2: Achteraf een SEO-strategie opstellen

Vaak besluiten kleine ondernemers om naar SEO te kijken nadat ze een nieuw ontworpen website gelanceerd hebben. Ze willen de bestaande posities niet verliezen, maar in de ontwikkeling houden web ontwikkelaars daar vaak geen rekening mee. Daarom kan je een SEO-specialist niet vroeg genoeg bij het proces betrekken. Om de posities te behouden moet je SEO wel over de gehele linie in gedachten houden. De gecreëerde inhoud, de lay-out van de site, de informatie-architectuur, individuele pagina-inhoud, alle toegevoegde en verwijderde pagina’s en pagina’s met URL-wijzigingen kunnen allemaal een enorme invloed hebben op de posities van jouw website. Zo zijn er nog veel meer variabelen, die waarschijnlijk niet bij jouw web ontwikkelaar op het netvlies gebrand staan. Een SEO-specialist die vanaf de start betrokken is kan voorkomen dat er achteraf aanpassingen gedaan moeten worden.

Fout 3: Je web ontwikkelaar als duizendpoot inschakelen

Natuurlijk kennen goede web ontwikkelaars de basis van SEO, maar er is niemand die zowel over volledige webdesign kennis beschikt als SEO-kennis. In beide werelden is er zoveel informatie beschikbaar en gaan de ontwikkelingen zo snel dat niemand in beide gespecialiseerd kan zijn. Natuurlijk kent een goede webdesigner de basis van SEO, maar het zijn twee verschillende specialiteiten. Zelfs de weinige webdesigners die veel kennis hebben van SEO zullen niet beschikken over de middelen, ervaringen en de vaardigheden die nodig zijn om een SEO-campagne op te zetten én te managen. Als een webdesigner het wel aanbiedt, houd dan in het achterhoofd dat die je goed op weg kan helpen. Het is alleen niet realistisch om een hoogwaardige groeistrategie te verwachten.

Fout 4: De verkeerde zoekwoorden gebruiken

Veel bedrijven kiezen de verkeerde zoekwoorden en maken geen onderscheid tussen short- en longtail zoekwoorden. Nog even kort samengevat: De short tail zoekwoorden zijn vaak een paar zoekwoorden waar veel op Gegoogeld wordt, bijvoorbeeld “fiets”. Het wordt veel specifieker wanneer je “Lichtgewicht herenfiets met 21 versnellingen” als zoekterm ingeeft. Deze combinatie wordt een long tail zoekwoord genoemd. Wanneer je alleen op “fiets” Googelt is de kans groot dat je nog aan het oriënteren bent, en geen specifieke blouse in gedachten hebt. Maar wanneer er gezocht wordt op “Lichtgewicht herenfiets met 21 versnellingen” is er een duidelijke zoekintentie, en waarschijnlijk ook een bepaalde gelegenheid om deze te dragen;). Iemand die een long tail zoekwoord ingeeft gaat vaker tot conversie over omdat die zich verder in de sales funnel bevindt. Diegene heeft er simpelweg meer over nagedacht en is al een stuk verder in zijn oriëntatieproces. Het advies is dus simpel: optimaliseer op de zoekwoorden waar jouw klant op zoekt! Lees ook dit blog.

De juiste zoekwoorden kan je vinden met een zoekwoorden onderzoek. Hulpmiddelen zoals SEMrush (betaald), KWFinder (betaald) en Google Trends (gratis) zijn hier geschikt voor. Door een zoekwoord in te geven, kom je erachter hoe vaak daarop gezocht wordt en de verwante zoekwoorden. Naast deze zijn er nog tal van SEO tools. Een ideale startplek voor zoekwoorden onderzoek dus! En om bij het onderwerp te blijven: Google Trends geeft ook aan in welke regio er gezocht is.

Fout 5: Google Mijn Bedrijf nog niet aangemaakt

Wanneer je “bloemist” intypt op Google, zie je meer dan 81 miljoen resultaten. De eerste bloemisten die je dan vindt, zijn de lokale zoekresultaten. Deze zoekresultaten worden boven de organische resultaten weergegeven en kunnen getoond worden omdat de bedrijven een “Google Mijn Bedrijf”-profiel hebben aangemaakt. Google wil de bezoeker graag zo goed mogelijk helpen bij wat zij zoeken, in dit geval een bloemetje. Door de lokale zoekresultaten boven de organische resultaten weer te geven, maken zij het de gebruiker zo gemakkelijk mogelijk om een boeket te kopen. De gebruiker krijgt immers direct te zien welke bloemisten in de buurt zijn. Maar ook voor bedrijven zijn er diverse voordelen aan verbonden om een account aan te maken. Klanten hebben álle bedrijfsinformatie direct voorhanden en weten je te vinden met Google Maps. Daarnaast kunnen klanten direct reviews achterlaten over jouw bedrijf die ook voor anderen zichtbaar zijn. Vergis je dus niet: De lokale zoekresultaten staan los van de organische zoekresultaten. Met alleen een website kom je niet bij de lokale zoekresultaten te staan.

Inmiddels heeft Google ook “Menu” en “Services” toegevoegd. Vooralsnog worden deze twee functies alleen op mobiele apparaten getoond. Deze toevoegingen zijn beschikbaar voor bedrijven in de horeca-, gezondheids-, en dienstenbranche. Zo kunnen menu’s direct geüpload worden en andere bedrijven in andere sectoren kunnen prijslijsten beschikbaar stellen. Zo kunnen klanten direct zien wat je te bieden hebt zonder door te (hoeven) klikken naar je website.

Het werkt! Het verkeer op de website én de conversies nemen toe!

Om te kunnen vaststellen of SEO echt wat oplevert zal je data moeten analyseren. Google Analytics is gratis en kan je hierbij helpen. Er kunnen zo ook specifieke doelen ingesteld worden en je kunt duidelijk aflezen hoe je conversies tot stand komen. Mocht je Google Analytics toch niet prettig vinden werken, dan is SEMRush ook een goede tool. SEMRush geeft duidelijk aan hoe zichtbaar je bent. Als je posities stijgen en het organisch verkeer neemt toe, dan begint je SEO-strategie te werken. Ondanks de behoefte aan SEO-expertise, zijn er goede websites doe je op weg kunnen helpen waardoor ook jij online kan groeien.

Heb jij een van de tips al doorgevoerd in jouw bedrijf? Of heb je nog andere tips voor lokale ondernemingen? Laat dan een reactie achter.

Deze blogpost is geschreven door Mark van Tuel, Founder Ompro.nl

...

Verder lezen over Bedrijven

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Een verjaardag, een babyshower, een huwelijk, een tijdelijke oefenzaal met je koor, een zakelijke bijeenkomst: er kunnen talloze redenen zijn om een zaaltje te huren. Het is vaak best een overweging, want het kost geld en er is veel mogelijk. Zo zorg je dat je er geen hoofdpijn van krijgt, maar vooral van profiteert. Dit zijn 4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt.

Lifestyle20.11.2024

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Logisch dat bedrijven die snel willen groeien naar bots of mensen stappen die nepreviews bieden, maar die kunnen daarmee beter stoppen.

Search26.09.2024

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

Flintfox, een specialist in intelligent prijs- en kortingsbeheer, heeft onlangs de lancering van Flintfox voor SAP aangekondigd. Deze nieuwe applicatie vereenvoudigt en versnelt complex prijsbeheer voor SAP-gebruikers met een snelle real-time pricing engine.

DC Business23.09.2024

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

De zomervakantie loopt op zijn einde en dat betekent dat het werkleven weer begint. Voor sommige mensen betekent dit dat er haastig moet worden gekeken naar allerlei feestdagen die eraan komen: wat doen we met Sinterklaas, organiseren we een kerstontbijt, een nieuwjaarsborrel? En: wat doen we dit jaar in het kerstpakket? Met deze cadeaus zit je nooit verkeerd.

Lifestyle04.09.2024

5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket

Verder lezen over Google

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

Van alle nieuwe code die momenteel bij Google wordt gemaakt schijnt een kwart te zijn gemaakt door computers, in plaats van mensen.

Artificial Intelligence30.10.2024

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

Wil je echt de ultiem goedkoopste vlucht boeken, waarbij je misschien wel drie keer moet overstappen om in Australië neer te strijken, dan kun je daar nu een nieuwe knop voor aantikken in Google Flights.

Online17.10.2024

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

DeepMind, Google’s lab waarin volop met kunstmatige intelligentie wordt geexperimenteerd, is in de prijzen gevallen.

Artificial Intelligence09.10.2024

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

De rechter heeft nu bepaald dat Google de Google Play appwinkel drie jaar lang open moet stellen voor de concurrentie.

Mobile08.10.2024

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Shit, telefoon gestolen. Google introduceert nu drie nieuwe opties om te zorgen dat de dief niet bij je data kan.

Mobile07.10.2024

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Google Gemini Live was al beschikbaar, ook voor Nederlanders, maar nog niet officieel in het Nederlands. Daar komt in de komende weken dus verandering in.

Artificial Intelligence03.10.2024

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Epic had Google vier jaar geleden al aangeklaagd voor het runnen van een monopolie op de appwinkel, maar nu komt daar een nieuwe rechtszaak bij. 

Mobile01.10.2024

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

Search25.09.2024

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

Verder lezen over Nederland

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Je wil aan het einde van het jaar bezig zijn met je kerstboom optuigen, maar je zal je toch ook over je zorgverzekering moeten buigen.

Nieuws20.11.2024

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Biologen en wolvenexperts hebben het ons jarenlang verzekerd. Wolven zouden mensen mijden en van nature schuw zijn. Het tegendeel lijkt inmiddels echter waar te zijn. Wolven wandelden al meermaals onverschrokken door dorpen of wijken en mijden ook in de vrije natuur mensen bepaald niet. Als gevolg hiervan neemt de lijst van confrontaties met wolven alsmaar in omvang toe.

Nieuws14.11.2024

Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijk
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

Deze week is alweer de tiende editie van het Wildlife Film Festival Rotterdam (WFFR) van start gegaan! Deze feestelijke jubileumeditie opende met de wereldpremière van De Verwonderaars van de Rotterdamse filmmaker Rik van der Linden. Ook zijn er veel films van eigen bodem, thema- en shortprogramma’s en een filmtournee door de stad.

Events06.11.2024

10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Blokker gaat mogelijk failliet. Het is een Nederlands icoon dat verdwijnt. En daarmee ook veel Blokker-nostalgie, want die is er volop.

Nieuws05.11.2024

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

De handige app WeTransfer, om bestanden te versturen, is uitgevonden in Nederland en altijd gerund vanuit ons land, maar dat is nu voorbij.

Online02.08.2024

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

Verder lezen over Zoekmachine

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Chrome krijgt een handige nieuwe manier om te zoeken. Het is een stuk visueler en maakt gebruik van het handige Google Lens.

Search30.07.2024

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming