Search29.06.2012

SEO Effect live met linkbuilding PR tool


SEO Effect is net live met een ‘link prospecting tool’. Daarmee kun je gemakkelijk linkpartners vinden als blogs, online tijdschriften, review sites en lokale directories voor je linkbait en online buzz. Hieronder een kort interview met Keesjan Deelstra, oprichter van SEO Effect.

Wat is Linkbait?
Voor goede Google rankings is het nog steeds erg belangrijk om goede linkjes naar je site te hebben. Dat zijn linkjes van sites die je verkeer geven van je doelgroep. Linkbait is het ‘vissen’ naar links met goede content. Dit in tegenstelling tot het aanvragen van links: linkbuilding. Je lokt deze links uit door te vissen met goede content, tools, nieuws, prijsvragen etcetera. Een linkbait bestaat uit creatie, zaaien, oogsten en monitoring. Onze tool helpt bij de laatste 3 stappen.

seo-effect-live-met-linkbuilding-pr-tool.jpg
seo-effect-live-met-linkbuilding-pr-tool.jpg

Hoe helpt SEO Effect daar dan bij?
Het helpt je door te zoeken in live content op het web met slimme zoekopdrachten. Zo helpt het zoeken naar blogs over je onderwerp, blogs waar je gastblogger kan worden, online magazines, plekken waar je je tool kan laten reviewen.

De linkprospect die de tool terug geeft kun je dan op waarde schatten en toevoegen aan je ‘link prospect list’. En dan gaat SEO Effect iets heel cools doen. Het doorzoekt al die link prospect partners stuk voor stuk en slaat allerlei contact informatie op als email, Twitter, formulieren, telefoonnummers en meer.

Vervolgens kun je met deze contactdata linkprospects benaderen en de contactstatus bijhouden van je zaai acties. Via de link monitoring kun je vervolgens zien of Google de gezaaide en geoogste linkjes ook oppakt.

Eigenlijk een soort van online PR tool dus?
Ja, zo zou je het ook kunnen zeggen. Maar dan een PR tool die rekening houdt met SEO en altijd de recentste contact data heeft. We hebben inderdaad ook PR mensen als klant die met SEO Effect hun online PR doen.

Wat is er nieuw aan de tool?
Dat de tool werkt in meerdere landen en veel tijdswinst oplevert. De meeste tools op de markt zijn Amerikaans en werken ook alleen in het Engelse taalgebied. In onze tool werken de zoekopdrachten waarmee je linkprospects opsnort per taal en land anders. In het Nederlands zoek je bv naar een ‘gastblogger’, in het Frans naar een ‘blogueur invité’ en in het Duits naar ‘gastbeitrage’. Daarnaast zitten er allerlei slimme tijdsbesparende zaken in. Zo kan je snel zien of je website al een link heeft van dat blog of dat forum.

memberzone-seoeffect-com-linkstrategy-ne.jpg
memberzone-seoeffect-com-linkstrategy-ne.jpg

En waarom is dat handig?
Daardoor is de tool geschikt voor ondernemers in verschillende landen. Daarnaast zijn vele Nederlandse webshops meertalig. SEO Effect bedient dus ook deze meertalige sites. Google rankt haar resultaten immers op linkjes vanuit het land. Dus het Duitse deel van de site moet Duitse linkjes hebben en het Nederlandse deel, Nederlandse linkjes. Maar je mag de tool gerust alleen in Nederland gebruiken natuurlijk. Het is ook niet zomaar een los tooltje maar onderdeel van het platvorm dat je echt helpt je SEO te verbeteren met zoekwoorden onderzoek, page scanner, linkbuilding en monitoring.

Zijn we nog iets vergeten?
Vast wel. Maar ik zou zeggen: maak een account aan en kijk of het iets is voor jouw website.

...

Verder lezen over PR

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

Edelman, een van ‘s werelds grootste communicatie- en PR-bureau's, heeft verschillende mensen in de EMEA regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) benoemd om het leiderschap van verschillende sectoren en praktijken t...

DC Business21.12.2023

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Op donderdag 16 juli presenteren grote namen in PR en marketing tijdens de Meltwater Digital Summit: PR Meets Marketing. Verwacht presentaties van onder andere de global CMO van CocaCola, de CMO van Burger King en de EME...

DC Business10.07.2020

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

Oud-Playboy, schrijver en bescheiden mediadeskundige Jan Heemskerk ziet een gouden tweede jeugd voor de PR! Zijn tip: vol op de influencers gaan! Maar wel met gezond verstand. “Het loket free publicity is gesloten”...

Online21.04.2020

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Herken je dit: …Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf…Wij ontzorgen onze klanten…Wij staan voor onze klanten klaar…Bij ons telt alleen het allerbeste…Bij ons staat de klant centraal Ik daag je uit eens te te...

Online21.03.2019

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Visitekaartjes. Wie kan de scène uit American Psycho vergeten waarin yuppie Wall Street-types elkaar proberen te overtroeven met wie het smaakvolste kaartje heeft. Maar zijn visitekaartjes in deze tijd van technologie,...

DC Business17.06.2018

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Als je het nog niet had meegekregen: er komt binnenkort een nieuwe versie van Murder on the Orient Express in de bioscopen. Een beetje promotie is dan nooit weg, dus heeft 20th Century Fox samen met de Finse spoorwegen i...

Entertainment23.11.2017

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Murder on the Orient Express in het echt
Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Het incident van luchtvaartmaatschappij United Airlines heeft inmiddels zo’n beetje alle nieuwsrubrieken en media wel weten te halen. Tijdens een vlucht die letterlijk was overboekt, wat zoveel betekent als dat er meer...

Social Media12.04.2017

Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

Het begon ofwel als een heel goed uitgekiende PR-move van Burgerketen Wendy's, of als grap van random Twitter-gebruiker Carter Wilkerson. Hij vroeg aan het bedrijf op Twitter hoeveel retweets hij moest krijgen voor een j...

Social Media10.04.2017

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

gratis PR-stunt voor burgerketen Wendy's

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid