Search28.02.2012

DDMA uitgebreid met commissie Search


ddma-uitgebreid-met-commissie-search.jpg
ddma-uitgebreid-met-commissie-search.jpg

DDMA is uitgebreid met een nieuwe commissie; commissie Search. De doelstellingen van de commissie Search zijn gericht op het vergroten van de kennis over search, onder DDMA leden, de branche, binnen het onderwijs en ieder ander vakgebied waar search een rol speelt. Het totaal aantal DDMA commissies komt hiermee op 21, waarin zo’n 300 leden actief zijn.

De eerste focus van de commissie ligt bij het verhogen van de kennis van DDMA leden en onderwijsinstellingen. Bij de onderwijsinstellingen zal de commissie zich richten op zowel docenten en studenten (gastcolleges en de invulling van delen van onderwijsprogramma’s) in Nederland op zowel HBO als Universitair niveau. “Het vergroten van kennis in het onderwijs heeft een hoge prioriteit. De behoefte in de markt voor goed gekwalificeerd personeel zal de komende jaren alleen maar toenemen, maar het gat tussen het onderwijs en de markt is nog té groot. Door onze kennis te delen willen wij dit gat verkleinen. Een combinatie van kennisdeling, onderzoek en samenwerking is de sleutel tot succes voor de commissie Search,” aldus Wouter Theijsmeijer, initiatiefnemer van de commissie.

Uit ervaring van de commissieleden blijkt dat er vanuit de markt nog steeds een grote informatiebehoefte is naar up-to-date inzichten van professionals. Dit heeft de commissieleden doen besluiten een online vraagbaak open te stellen. Via de ‘Searchmarketing Vraagbaak‘ kunnen vragen op het gebied van Zoekmachine Marketing bij de commissie Search worden neergelegd, waar binnen een week een met zorg samengesteld antwoord wordt gegeven.

Directeur DDMA Diana Janssen: “De komst van de commissie Search is een logische ontwikkeling. Zoekmachinemarketing is niet meer weg te denken uit de marketingmix van de adverteerder. De doelstelling om het kennisniveau bij de relevante partijen te vergroten, is de volgende stap om deze marketingvorm naar een nóg hoger niveau te tillen. De commissie bestaat uit louter professionals en zijn de juiste mensen om deze klus te klaren.”

Commissieleden
De commissie Search bestaat uit zowel bureaus als adverteerders, waarbij op korte termijn de verdeling 1:1 zal zijn tussen bureaus en adverteerders door het aantreden van nieuwe commissieleden. Huidige commissieleden zijn: Wouter Theijsmeijer (Ematters), Jan Dirkzwager (S&D Interactive Media), Robert de Boer (Lead Today), Judith Nissen (iProspect), Gijs Bodenstaff (Linkbuilding Specialist), Marielle Konijn (Nuon) en Jeroen Beelen (Het Nederlandse Rode Kruis).

...