07.10.2011
Search

bGenius en wehkamp.nl winnen De Speld 2011

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSearch
bgenius-en-wehkamp-nl-winnen-de-speld-20.jpg
bgenius-en-wehkamp-nl-winnen-de-speld-20.jpg

De Speld 2011 is gewonnen door bGenius i.o. wehkamp.nl. De jury heeft na de pitches tijdens SES Amsterdam unaniem voor de inzending van bGenius gekozen. De zoekmachinemarketing Award (De Speld) is aan hen uitgereikt omdat: “bGenius de meest complete case van de 3 genomineerden naar voren bracht, waarbij zowel innovativiteit als gedegen SEO een rol speelde“.

De jury prijst B-Genius dat zij door de inzet van haar technologie meer rendement halen uit verscheidene marketing kanalen. Door verschillende marketing kanalen (SEO, SEA, maar ook de inzet van sitelinks etcetera) te optimaliseren werd een duidelijke stijging in ROI behaald.

Eervolle nominaties voor overige kanshebbers: Orange Valley – Independer.nl : Orange Valley zich heeft met haar case gefocused op een aantal nieuwe ontwikkelingen bij de zoekmachines. Een van die ontwikkelingen is de inzet van zogenaamde Rich Snippets. De juryleden zijn van mening dat hoewel de uitvoering daarvan niet heel ingewikkeld lijkt, OrangeValley wel een van de organisaties is die inspeelt op nieuwe ontwikkelingen, iets wat de jury erg toejuicht.

Traffic Builders – Oxxio : Traffic Builders heeft met haar case rondom Oxxio een zeer solide Search Case neergezet, vindt de jury, waarbij ook de nodige creativiteit ten toon gespreid werd. Met de case toont Traffic Builders aan dat SEO nog steeds een belangrijk speerpunt kan en moet zijn voor grote organisaties.

Juryvoorzitter Bas van den Beld benadrukte: “Alle cases proberen innovatief te zijn maar er is nog een hoop terrein te winnen ten opzichte van het buitenland. Daarom hopen we voor volgende jaren op meer inzendingen van bijvoorbeeld kleinere organisaties. Er gebeurt veel moois in Europa en dat willen we graag laten zien.”.

De jury van de Speld bestaat uit Bas van de Beld (StateofSearch): Ton Wesseling (Online Dialogue), Xaviera Ringeling (Never Ending Web) en Nils Rooijmans (Expose Media).

Share this post