Search31.08.2010

Startup ‘SEO Effect’ live met zoekmachine optimalisatie platform


startup-seo-effect-live-met-zoekmachine-.jpg
startup-seo-effect-live-met-zoekmachine-.jpg

Startup ‘SEO Effect tools‘ is live met de eerste modules van een on-line zoekmachine optimalisatie suite. De tools in deze versie zijn zoekwoordonderzoek en monitoring van zoekwoord prestaties. Vanaf $9,- per maand kan een SEO campagne onderhouden worden. Met een gratis trial kunnen gebruikers de tool uitproberen.

De SEO Effect toolset is internationaal. Het SEO platform stemt het zoekwoordonderzoek af op de taal en land van een website en is ook voor ‘multi language’ websites geschikt. SEO Effect is nu nog alleen in het Engels maar is meertalig voorbereidt. De tool is toegankelijk voor mensen die zich het ‘SEO spel’ eigen willen maken tot de zeer gevorderde SEO specialist.

De SEO toolset is in zijn eerste beta release. De tool bestaat uit 5 onderdelen:

* Zoekwoordonderzoek
* Monitoring van SEO prestaties middels nieuwe SEO KPI’s
* SEO scan op website en pagina niveau
* Linkbuilding en management
* Takenmanagement

Eerste beta release: Zoekwoordonderzoek en Monitoring

In deze eerste beta release zijn twee van de vijf onderdelen live: keywordresearch en het monitoren van de zoekwoorden middels een nieuwe SEO KPI ’traffic share’. Deze SEO KPI vervangt het meten van ‘search engine ranking positions’ (SERPS), die erg onbetrouwbaar zijn geworden. Rankposities waren al een paar jaar afhankelijk van land, taal en regio, sinds eind 2009 zijn ze ook afhankelijk van de persoonlijke zoekgeschiedenis en je sociale netwerk, ook als je niet bij Google bent ingelogd.

De zoekwoordtool combineert de zoekvolumes in het gekozen land met de traffic die op de site binnenkomt. SEO Effect kan zo al tijdens het zoekwoordonderzoek achterhalen welke zoekwoorden bijdragen aan het doel van de site. De SEO expert kan makkelijk een SEO business case maken: welk deel van de zoekvraag wordt al binnengehaald en waar zit de groei. De meer beginnende SEO-er wordt door de tool geholpen de juiste beslissingen te nemen en te leren.

Dit najaar nog wordt de SEO page scan gelanceerd. Doordat ook dit onderdeel geïntegreerd is met de suite kunnen pagina’s aan keywords gekoppeld en gescanned worden. De tool doet suggesties welk zoekwoord het beste bij welke pagina past. Gegevens uit Google Analytics helpen hier ook weer bij..

Tool zet aan tot actie en vergemakkelijkt samenwerken

Het is vaak makkelijker te roepen wat er verbeterd moet worden aan een site dan het ook daadwerkelijk te doen. De geplande takenmanagement helpt te handelen. Denk aan een papieren ‘things to do’ boekje maar dan verweven in de software met slimme toevoegingen.

De bedoeling is dat je op verschillende kennisniveaus kan insteken en gaandeweg je kennis uitbreidt. Daarom hebben we ook van elke tool een basic en een expert variant waarvan de resultaten steeds weer bij elkaar komen. Een voorbeeld uit de SEO Effect praktijk is dat de SEO adviseur voor een klant een zoekwoorden research lijst opzet. De klant kan meekijken vanuit zijn eigen account en, gebruik makend van businesskennis, relevanties van zoekwoorden aangeven. De applicatie moet een centrale rol spelen in de SEO workflow van een site; het knooppunt waar website eigenaar, SEO consultant, webdesign bureau en redacteuren hun taken en informatie vandaan halen. Daarnaast kan een website eigenaar natuurlijk ook gewoon alleen aan de slag.

SEO Effect heeft voor elk onderdeel handige video tutorials, zoals deze voor de ‘Expert keyword research‘:

SEO Effect tools is een initiatief van InternetEffect zoekmachine marketing en Screenborn online marketing.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid