Search09.06.2009

18 juni: Search Marketing Thursday


18-juni-search-marketing-thursday.jpg
18-juni-search-marketing-thursday.jpg

Volgende week donderdag, 18 juni, vindt de tweede Search Marketing Thursday plaats. De Search Marketing Thursday is een initiatief van de Taskforce Search van het IAB met als belangrijkste doelstelling het vergroten van de kennis in de markt over de toepassingen en het effect van zoekmachine marketing.

De Search Marketing Thursday zal steeds bestaan uit twee inhoudelijke onderdelen, gevolgd door een borrel. Deze keer zijn dat een case over Local Search en een SEO Site Clinic. En het mooie van dit alles? De toegang is geheel gratis, ook de borrel 🙂

Local Search
Op deze Search Marketing Thursday zal Martijn Beijk van Onetomarket een local search case presenteren, waarin zij laten zien dat local search een zeer goede bron van traffic kan zijn. Martijn schreef recentelijk ook mee aan de zeer interessante internationale publicatie over Local Search Ranking Factors.

Site Clinic

Na deze presentatie volgt een site clinic: enkele van Nederlands beste SEO’s reviewen, live, sites die door aanwezigen worden aangedragen binnen 5 a 10 minuten en geven tips en trucs voor verbetering. Op menig search congres is dit het favoriete onderdeel van zowel sprekers als bezoekers, en u loopt zeker met enkele handige tips naar buiten. Het panel zal bestaan uit Roy Huiskes, Wolter Tjeenk-Willink, Ramon Eijkemans en ondergetekende. Joost de Valk modereert de sessie.

Het beste van dit alles? De toegang is geheel gratis, evenals de borrel, dankzij de sponsoring van Marktplaats. Dat wilt u toch niet missen? Kom daarom 18 juni, van 16.00 tot 18.00 naar MeetingPlaza in Utrecht! Meld u wel van te voren even aan, zodat we weten met hoeveel aanwezigen we rekening mogen houden. Mail uw naam naar smt@iab.nl, en we zien u graag de 18e!

...

Verder lezen over SEO

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid

De laatste jaren hebben bedrijven hun concurrentie fors zien toenemen, met name op het internet. In de basis heeft iedere ondernemer de mogelijkheid een website te bouwen, om vervolgens consumenten weg te trekken bij bes...

Online21.05.2023

​Zo werken bedrijven aan hun online vindbaarheid