Microsoft is gestart met het intern testen van Kumo, een nieuwe zoekmachine van het de softwaregigant. Kumo moet de achterstand op Google en Yahoo gaan verkleinen.
Satya Nadella, Senior Vice President, Research en Development, Online Services Division van Microsoft: “Kumo.com exists only inside the corporate network, and in order to get enough feedback, [Microsoft] will be redirecting internal live.com traffic over to the test site in the coming days.”
Bij Cnet.com hebben ze al een screenshot van Kumo online staan.
In november vorig jaar was er al het gerucht dat Kumo wel eens de nieuwe naam voor Live Search kon worden. Kumo moet er uiteindelijk voor gaan zorgen dat Microsoft op het gebied van Search beter kan concurreren met Google en Yahoo.
Bij Microsoft is men van mening dat ze een betere zoekmachine kunnen ontwikkelen dan degene die nu beschikbaar zijn. Kumo is voorlopig alleen toegankelijk via het interne bedrijfsnetwerk van Microsoft. Om genoeg feedback te krijgen van gebruikers stuurt Microsoft al het interne Live.com verkeer door naar de testsite van Kumo.
“In spite of the progress made by search engines, 40% of queries go unanswered; half of queries are about searchers returning to previous tasks; and 46% of search sessions are longer than 20 minutes, we believe we can provide a better and more useful search experience that helps you not just search but accomplish tasks.” Aldus Satya Nadella.
Meer info over Kumo: BBC, Searchengineland en Internetnews.