De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Over drie jaar zal in betaalde zoekreclame een bedrag van meer dan 26,8 miljard dollar worden geïnvesteerd. Dat is de uitkomst van een onderzoek van Jupiter Research. Er wordt echter aan toegevoegd dat vooral de grootste bedrijven moeilijkheden ondervinden om hun campagnes te beheren. Uit het onderzoek blijkt dat 92% van de grote marketeers hun bestedingen aan search advertising met gemiddeld 22% zouden opschroeven indien er een aantal hindernissen op het gebied van technologie en management weggewerkt worden.
Problemen zijn vooral het gebrek aan personeel om deze campagnes te coördineren, twijfels over de return-on-investment en het behalen van financiële doelstellingen, de moeilijkheden om de efficiëntie van de campagnes tegenover het management aan te tonen en een gebrek aan instrumenten om grootschalige campagnes op te zetten.
Uit het onderzoek is gebleken dat 85% van de marketeers aanvoert dat het management van betaalde zoekreclame complexer wordt. Volgens 44% is het opzetten van een zoekreclame-campagne ingewikkelder dan het leiden van een politieke verkiezingscampagne.
De onderzoekers stelden vast dat 78% van de respondenten van mening is dat het beheer van omvangrijke lijsten met sleutelwoorden bijzonder omslachtig is. Daarnaast zegt 69% dat de bestaande toepassingen niet robuust genoeg zijn voor hun noden, terwijl 59% van mening is op dit ogenblik te weinig personeel te hebben om campagnes met betaalde zoekopdrachten op te zetten.
“Toch blijft zoekmarketing voor veel marketeers een topprioriteit,” aldus Jupiter. Bijna 80 procent van de marketeers verhoogt elk jaar zijn budget voor zoekmarketing.
Via: Managing 21
Verder lezen over Zoekmachine
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Search30.07.2024
Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken
Search26.06.2024
Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine
Marketing19.06.2024