Search01.10.2008

Display Ads zetten aan tot search?


display-ads-zetten-aan-tot-search.jpg
display-ads-zetten-aan-tot-search.jpg

Er zijn een hoop marketeers die vinden dat ‘Display Ads’, de ‘ouderwetse’ advertenties in een plaatje, niet meer van deze tijd zijn, niet werken en dus maar weg moeten. Het Amerikaanse bedrijf Eyeblaster is het daar niet mee eens. Zij lanceerden daarom gisteren “Connect for Search” waarmee een bezoeker die op een banner klikt dertig dagen gevolgd wordt.

Eyeblaster heeft meteen een aardige launching customer: LG Electronics ziet wel wat in de dienst en gebruikt het achter haar banners.

Eigenlijk is het principe heel simpel en helemaal niet nieuw. Op het moment dat een bezoeker een banner aanklikt wordt een cookie geplaatst. Hierdoor kan de bezoeker dertig dagen gevolgd worden.

Eyeblaster hoopt met de data die uit dat volgen gehaald wordt aan te tonen dat Display Ads wél werken. Ze denken dat in veel gevallen uiteindelijk door middel van zoeken de bezoeker alsnog een aankoop zal doen.

Mediabureau Mindshare New York gebruikt de beta-versie van Eyeblaster al langer en ziet resultaten: “Using Channel Connect for Search and Display, Mindshare was able to pinpoint crucial campaign data and draw important insights about the interaction of our search and display ads,”. Hierbij werd een duidelijke groei gesignaleerd op keywordsearch performance bij display advertenties.

Uiteindelijk draait het dus om meer data. Hoe meer je weet van de bezoeker hoe beter je kan inschatten of advertenties werken. Wat interessant kan zijn is dat je bezoekers over meerdere kanalen kan gaan volgen door het te integreren met statistiekentools.

Of het echt een ‘revolutie’ in de advertising wereld wordt waag ik te betwijfelen, maar het is wel altijd leuk dit soort dingen uit te proberen. Al in 2005 wees een studie van Yahoo! uit dat online display ads zorgen voor een verhoging van het aantal zoekresultaten, dus misschien is het zo gek nog niet.

...

Verder lezen over Analytics

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

​De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding

Als je een website hebt dan komt de term SEO je waarschijnlijk niet onbekend voor. Search Engine Optimization, of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands, is namelijk hartstikke belangrijk voor iedere ondernemer die w...

Search13.04.2021

​De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding

Google komt met handige updates in Search Console

Google Search Console heeft er deze week twee nieuwe functies bij gekregen die zijn ontworpen om de efficiëntie van het analyseren van gegevens in rapporten te verbeteren. Dit maakt het nog gemakkelijker en overzichteli...

Search12.04.2021

Google komt met handige updates in Search Console

Zo zijn je website statistieken in nog meer detail te analyseren!
Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?

Wellicht heb je het al voorbij zien komen, al enige tijd is Google Analytics 4 (GA4) beschikbaar, de tot nu toe grootste update die Google heeft uitgevoerd aan Google Analytics. Google Analytics heeft geen introductie me...

Online08.02.2021

Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?

​Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op

Dutch Analytics haalt een investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital, een van de toonaangevende Venture Capital (VC) fondsen in Europa. En ook het Nederlandse bouwbedrijf BAM heeft deelgenomen aan deze...

DC Business11.12.2019

​Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op

Bij Global Founders Capital en BAM
SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties

Hoe presteert sales? Hoeveel is de voorraad nu waard? En welke trend vertoont de omzet per regio? Managers hebben het liefst realtime inzicht in de prestaties van de organisatie. ASICS, een van de grootste producenten va...

Online11.09.2019

SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties

De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo

Hoe kan je Big Data structureel omzetten in betrouwbare inzichten om waarde en onderscheidend vermogen creëren? Die vragen staan centraal tijdens de vijfde editie van Big Data Expo op 18 & 19 september aanstaande in de...

Marketing28.08.2019

De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo

​Marketing Strategie: Het 4F Model

Veel bedrijven worstelen met het opzetten van de ideale (online) marketing mix. Er zijn ook steeds meer marketingkanalen met elk weer unieke eigenschappen. Van bedrijven krijg ik dan ook vaak de vraag, waar en hoe moet i...

Marketing06.11.2018

​Marketing Strategie: Het 4F Model

1 model om al jouw marketing activiteiten te sturen!

Verder lezen over LG

LG neemt Nederlandse smarthomeplatform Homey over

LG koopt een Nederlands bedrijf. Het gaat om Athom, dat onder die naam niet zo bekend is, maar wel onder Homey: een smarthomeplatform.

Gadgets03.07.2024

LG neemt Nederlandse smarthomeplatform Homey over

​CES 2024: De toekomst van televisie is transparant

Eén van de grootste techbeurzen van het jaar is weer bezig, CES. Het is in Las Vegas en veel bedrijven die iets betekenen in de consumententechnologie zijn er aanwezig om de nieuwste snufjes te laten zien. Morgen vertel...

Gadgets08.01.2024

​CES 2024: De toekomst van televisie is transparant

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

LG en Samsung hebben meer concurrenten, maar de concurrentiestrijd tussen de twee Koreaanse merken is er een waar voor beide merken het meeste van afhangt. Zowel Samsung als LG willen niet onder doen voor elkaar, en ze d...

Gadgets16.05.2023

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerken
LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat

LG komt met grof geschut deze CES. Het presenteerde OLED-televisies met een hogere helderheid dan ooit in een OLED, maar er is meer. Het heeft ook een soort ultieme ultra-televisie getoond die niet alleen heel groot is (...

Gadgets05.01.2023

LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat

Wordt 2023 het jaar van de koelkast?

Op IFA in Berlijn dit jaar werden we getrakteerd op een koelkast met een soort Philips Hue-achtige deuren vol lichtjes: LG MoodUp. Deze week kondigde Samsung een koelkast aan met een gigantisch scherm om je boodschappenl...

Gadgets30.12.2022

Wordt 2023 het jaar van de koelkast?

Smartphone camera module met periscopische lens van LG

LG heeft deze week een een nieuwe smartphone camera module gepresenteerd. Die valt met name op vanwege de periscopische lens. Die zorgt ervoor dat de smartphone camera kiekjes kan schieten met 4 tot 9 keer optische zoom....

Mobile29.12.2022

Smartphone camera module met periscopische lens van LG

​IFA 2022: als het maar vouwt en buigt

De technologiebeurs IFA 2022 heeft het bewezen: we moeten als consumenten allemaal aan de vouwbare, buigbare en rolbare schermen. Zo hebben diverse merken gadgets getoond die geen stevig, strak glazen scherm hebben, maar...

Gadgets04.09.2022

​IFA 2022: als het maar vouwt en buigt

15 opmerkelijke gadgets van IFA 2022

IFA 2022 staat dit jaar in het teken van meerdere dingen. Televisies, witgoed en audio blijven belangrijk en groot, maar niet zo groot als andere jaren. Onze eerste indruk van IFA 2022 is dan ook te lezen in het artikel:...

Gadgets03.09.2022

15 opmerkelijke gadgets van IFA 2022