De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Search Engine Marketing bureau iProspect heeft afgelopen week haar meest recente studie gepresenteerd welke is uitgevoerd door Jupiter Research. Dit keer is de marketing integratie van online met offline onder de loep genomen.
Een van de belangrijkste conclusies van dit onderzoek is dat 45% van de Search marketeers het nalaat Search activiteiten te integreren met offline media inspanningen. Ook blijkt er een gat te bestaan tussen de strategie die Search marketeers volgen en het gedrag wat zoekmachinegebruikers vertonen.
Hoewel het integreren van Search met offline kanalen alles behalve nieuw is, bewijst deze studie het tegendeel. Slechts 55% van de marketeers combineert haar online activiteiten met minimaal één offline kanaal. Het meestgebruikte offline marketinginstrument daarbij is direct mail.
Deze resultaten zetten een ander iProspect onderzoek uit augustus 2007, de invloed van offline communicatie op het online zoekgedrag, in een ander daglicht. Hier werd nog geconcludeerd dat 67% van de zoekopdrachten een direct resultaat zijn van offline kanalen. Hierbij is het adverteren via de televisie het meest invloedrijke offline kanaal wat aanzet tot zoekopdrachten (37%).
Robert Murray, President van iProspect over de resultaten: “Ondanks de duidelijke resultaten over de kracht van het integreren van Search met offline kanalen, is dat nog niet doorgedrongen tot de hedendaagse marketing strategieën. Door deze integratie niet te onderkennen, negeren Search marketeers de essentiële kanalen die voor zoekopdrachten in de zoekmachines zorgen. Er is dus een duidelijk gat tussen de Search marketing strategie en het gedrag van zoekmachinegebruikers.“
Deze studie laat ook zien dat wanneer Search marketeers digitale middelen (online persberichten, afbeeldingen, video’s etc.) inzetten, zij de voorkeur geven aan afbeeldingen (58%) boven online persberichten (32%) of video’s (20%).
Dat terwijl uit eerder onderzoek blijkt dat zoekmachinegebruikers eerder op nieuwsberichten (36%) klikken, dan op afbeeldingen (31%) of video’s (17%) wanneer deze allen worden getoond in de zoekmachine resultaten.
“Terwijl Search marketeers hun digitale content willen verbreden met video’s, persberichten en afbeeldingen om de concurrentie voor te blijven slagen ze er niet in om daadwerkelijk de link te leggen met de zoekmachinegebruiker” aldus Murray. “Nogmaals, er is een duidelijk gat tussen de Search marketing strategie en het gedrag van zoekmachinegebruikers. Om een maximaal resultaat te behalen zullen Search marketeers sterk rekening moeten gaan houden met het zoekmachinegedrag van haar gebruikers.”
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
DC Business24.06.2021
Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019