De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Je kan je klanten en relaties op meerdere manieren onderhouden. Aegis Media, eigenaar van onder meer Isobar en Checkit, deed het vorige week op een interessante manier: het bracht twee topsprekers op het podium van MediaPlaza in Utrecht.
In Mediaplaza was een grote groep relaties verzamelt om een presentatie te zien van de grote CEO van Isobar wereldwijd Nigel Morris en de slagroom op de taart was de presentatie van Frederick Marckini.
Nigel Morris verzorgde zoals gezegd het eerste deel van de ochtend. Hij ging in op de geschiedenis van Isobar en de manier waarop de organisatie is ingericht. Isobar is inmiddels flink gegroeid met aankopen wereldwijd. Inmiddels heeft Aegis 104 kantoren wereldwijd waar in totaal 3150 mensen werken. Verdeeld over 38 landen kan je dan spreken van een ‘Global Network’.
Een dergelijke organisatie goed samen te laten werken is niet makkelijk, maar het gaat Aegis blijkbaar makkelijk af. Ze gebruiken een ‘template’ op globale basis. Bouwen brede frameworks, maar lokale ‘afdelingen’ kunnen wel hun eigen richtingen bepalen en het zelf uitbouwen.
Morris ging ook in op zijn verwachting van de ontwikkelingen op webgebied in de komende jaren. Morris verwacht dat de komende 2 jaar de veranderingen een stuk groter zullen zijn dan in de afgelopen 5 jaar. Hierbij ziet hij drie belangrijke punten: Interconnectedness, Interdependence en Transparancy.
Morris denkt echter niet dat de consument de ‘ brand guardian’ moet zijn zoals wel eens verklaard wordt. Brands kunnen iets toevoegen aan de communicatie met de consumenten en kunnen de keuzes die consumenten maken. Hij maakt een mooie vergelijking: “‘The deer now have guns’ : consumers fight back.”
De komende jaren ziet Morris met name groei in online advertising, waarbij hij aanhaalt dat in de UK online advertising al groter is dan advertising op televisie. Ook mobiel is volgens Morris een belangrijk groeipunt, waarbij het interfacedesign van mobiele applicaties en sites een belangrijke rol zal gaan spelen.
Morris maakte tot slot een mooi bruggetje naar de tweede spreker Marckini door te wijzen op het belang van Search. Het belang om te kijken hoe mensen zoeken is erg groot, want zo bereik je de juiste doelgroepen.
Een impressie van de presentatie van Morris:
Frederick Marckini
Frederick Marckini zal het hier helemaal mee eens zijn. Marckini is de oprichter van iProspect en inmiddels Chief Global Search Officer van Isobar. Marckini hield een presentatie die eigenlijk iedereen zou moeten zien. De presentatie was grotendeels gelijk aan degene die hij hield op de SES Londen eerder dit jaar, maar dat maakte het verhaal eigenlijk alleen maar sterker.
Marckini weet het belang van Search op een zeer heldere manier duidelijk te maken. Zonder te verzanden in technische of onbekende termen vertelt Marckini dat toekomst van internet marketing ‘Search Centric’ is. Uiteindelijk draait alles om search. Hierbij zijn met name de ‘searchers’ van belang. Marketeers moeten niet kijken naar de zoekmachines, maar naar degenen die zoeken. En daarop focussen.
Daarbij is er volgens Marckini niet alleen een rol weggelegd voor Google. Juist vertical search engines zullen een belangrijke rol gaan spelen. Hierbij zal de long tail uiteraard een belangrijke rol gaan spelen.
Wil je de presentatie van Marckini zien? Op Dutch Cowboys is (een deel van) de presentatie die hij op de SES hield geplaatst. Je krijgt dan een goed idee van wat er verteld is. Hieronder een korte impressie van de presentatie van Marckini.
Alles bij elkaar vond ik het een leuk initiatief van Aegis om op deze manier klanten en relaties te ‘entertainen’ en ook nog eens wat bij te leren.
Na afloop had ik nog een interview met Frederick Marckini en Paul Aelen (Checkit). Deze zal ergens in de komende weken op DC verschijnen in de serie SEORoadshow.