De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De samenwerking tussen Onsoranje.nl (het EK-voetbalportal van de KNVB en Hachette Filipacchi Media) en S&D Interactive Media scoorde tijdens het EK boven verwachting. De Adwords-campagne realiseerde niet de verwachte 10%, maar een dikke 20% van de totale trafficdoelstellingen op het Internet.
“De campagne van Onsoranje is conventioneel opgezet”, zegt Jan Dirkzwager van SDIM. De, vooraf berekende, advertentie-inkomsten per bezoek wegen ruim op tegen de kosten van het genereren van additionele bezoeken via Google Adwords adverteren: “Dus een open budget en knallen maar was voor www.onsoranje.nl de juiste optie. Een gedegen keywords-onderzoek en het eindeloos tunen op klikpotentieel zorgde juist voor een geleidelijke aanwas van bezoekers en steeds dalende kosten. Uiteindelijk blijken die bezoeken ook nog eens heel loyaal/kwalitatief te zijn. Zelfs even kwalitatief als de bezoekers die Onsoranje direct wisten te vinden“.
Momenteel is de Onsoranje.nl Adwords campagne de meest succesvolle klant van SDIM, en ziet Jan het gemiddelde van €0,01 per click CPC als een succesje waar tijdens het kijken naar het EK een extra biertje op werd gedronken. De kosten daalde vanaf het begin van de campagne van 5 cent naar het laagst mogelijk bedrag van 1 cent, terwijl het clickvolume met 700% toenam tot maar liefst 18.000 bezoeken per dag (bron: Google Analytics webstatistieken).
Natuurlijk kon Onsoranje.nl bogen op flink wat bezoek vanuit de KNVB.nl website. Roemer Mol die verantwoordelijk is voor het aantrekken van bezoeken naar websites van Hachette Filipacchi Media voegt nuchter toe: “Natuurlijk; als er geen EK was geweest, had je deze aantallen nooit kunnen verwachten.”
In de aanloop van de Olympische Spelen is het dagbudget Adwords teruggedraait. Roemer: “Vanaf 8 augustus hebben wij er weer vertrouwen in. Voor die kosten kan er geen ander medium tegenop.”
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024