SumOfUs.org is een wereldwijde beweging die kritisch kijkt naar de achterkant van vooral grote corporate bedrijven met als doel een meer duurzame en rechtvaardige economie. Daarvoor bedenken ze vaak alternatieve en...
SumOfUs.org is een wereldwijde beweging die kritisch kijkt naar de achterkant van vooral grote corporate bedrijven met als doel een meer duurzame en rechtvaardige...
Sophie Hilbrand heeft gisterenavond in het Sterblok na De Wereld Draait Door de 10 commercials bekendgemaakt die nog kans maken op de Ster Gouden Loekie van 2014. ...
De nieuwe Mercdes E-Class Estate is volgens Mercedes de grootste in zijn soort. Maar hoe promoot je zo'n grote auto? Mercedes wilde de E-Class Estate promoten via...
De eerste advertentie in een Amerikaanse krant werd in 1704 geplaatst, inmiddels zijn advertenties niet meer uit ons leven weg te denken en is het medialandschap ietwat...
Zeeman is vandaag een bijzondere campagne gestart waarin in plaats van professionele modellen, eigen klanten de hoofdrol spelen. En wel in hun ondergoed. In mei van...
Hoe ver gaan we om het percentage obesitas terug te dringen?Vorige week meldde de BBC dat de belangengroepen Consumer International en World Obesity Federation pleiten...
Gisteren werd de nieuwe Reclamecode Social Media gepresenteerd aan adverteerders en social media marketingbureaus tijdens een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd door...
Art Rooijakkers presenteerde vanavond de finale van de Ster Gouden Loekie 2013. Het Nederlands publiek heeft voor de 19e keer de mooiste, meest aansprekende of meest...
De Reclamecode Social Media (RSM) is vandaag aangenomen door het bestuur van de Stichting Reclame Code. De bijzondere reclamecode social media wordt met ingang van 1...
Vorige week is er een nieuwe mijlpaal bereikt door reclamefolder.nl, de 1 miljoenste download van app. In 2006 zijn ze begonnen met de website, in juni 2011 kwam daar de...
Wie gaat de felbegeerde Ster Gouden Loeki 2013 winnen? Donderdag 19 december weten we het, want dan presenteert Art Rooijakkers live vanuit de Gashouder in Amsterdam de...
Een gebruiker van online video heeft meer geduld met voorafgaande advertenties dan met trage inlaadtijden, zo blijkt uit onderzoek [PDF] van Akamai. De onderzoekers...
Tijdens de ‘24 uur van de reclame’ op 7 november in De Beurs van Berlage ontwikkelen vijf teams van drie young professionals in 24 uur een Second Screen oplossing...
Dagelijks kom je duizend en een keer in aanraking met technologie en wetenschappelijke ontwikkelingen, maar heel veel van de wereld die er achter schuilgaat weten we...
Het conferentie circus draait weer op volle toeren de komende maanden. Op 30 mei is er de conferentie Cultuur 2.0 welke de impact op kunst en cultuur wil onderzoeken van...
Max Verstappen zorgde afgelopen weekend voor een zinderende ontknoping van een geweldig raceweekend op Circuit Zandvoort. Voor de tweede keer op rij pakte hij op...
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2013 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland weer gedaald zijn. Werd er over het heel 2012 een daling van 4,7% gemeten, in het eerste...
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2013 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland weer gedaald zijn. Werd er over het...
Over een paar weken vindt de vierde editie van de '24 uur van de reclame' plaats, het enige creative marketing industry event in Nederland. Op het event, dat een...
Veel consumenten blijven zich verzetten tegen reclame in mobiele applicaties.Zo blijkt uit een onderzoek van Adblock Plus, gehouden ondermeer meer dan 2.000 Britse...
Met een nettoresultaat van 210 miljoen euro in 2012 levert Ster een substantiële bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Dit resultaat is wederom het...
Over 5 jaar kan het internet de helft van de wereldwijde reclamebestedingen aantrekken. Zo voorspelde Nikesh Arora, chief business officer bij Google, tijdens het congres...
De introductie van het consumenten handboek ‘Grip op reclame’ heeft ervoor gezorgd dat de Nederlandse consument zich bewuster is geworden van de controle die hij kan...
Het zou bijna de Super Bowl niet zijn zonder een Go Daddy reclame met schaarsgeklede vrouwen. Het bedrijf heeft eind vorige week bekend gemaakt dat het actrice en model...
Jaarlijks laat de STIVA vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor 2013 zijn de...
Webwinkel Zalando heeft dit jaar voor de tweede keer op rij, de prijs voor meest irritante reclame, de Loden Leeuw, in ontvangst mogen nemen. Het is voor het eerst dat...
Ditzo, SIRE, Telfort, Wakker Dier en Wereld Natuur Fonds zijn de 5 finalisten die strijden om de Ster Gouden Loeki 2012. Het publiek heeft de afgelopen 10 dagen haar...
Mediabureau Mindshare en Radio 538 wilden weten wat nu eigenlijk de invloed is van radioreclame. Kan je daarmee mensen beïnvloeden, en wat is het effect als iemand niet...
Op 25 oktober lanceert Microsoft Windows 8. Vanaf 26 oktober is Windows 8 in de winkel te koop. Om dit onder de aandacht te brengen van het Amerikaanse publiek is...
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland het eerste halfjaar van 2012 met 1,2%...