Bijna de helft van alle advertenties in mobiele applicaties wordt per ongeluk aangeklikt. Dat blijkt uit een rapport van Pontiflex uitgevoerd door Harris Interactive. De onderzoekers geven aan dat 47% van de gebruike...
Bijna de helft van alle advertenties in mobiele applicaties wordt per ongeluk aangeklikt. Dat blijkt uit een rapport van Pontiflex uitgevoerd door Harris Interactive....
Traditionele reclamebureaus dreigen in een aantal marketing-sectoren een achterstand op te lopen tegenover techbedrijven als Google en Facebook. Dat laat Fernando Rodés...
Deloitte verwacht dat ondanks de sterke groei van digitale video recorders (DVR), de reclame inkomsten voor tv hierdoor niet geraakt zullen worden. De DVR stelt de kijker...
Snickers heeft een nieuwe controversiële video in haar Youtube account geplaatst. In de video zie je 4 haaien, in de vorm van een soort focus groep, die bespreken welk...
Waar bureaus op dit moment het liefst inzetten op online advertising (84%), zien adverteerders hun reclame nog steeds het liefst in de krant (57%), gevolgd door online...
Van 18 december tot 27 februari (11.00-17.00) is er een tentoonstelling te zien van de belangrijkste ReclameKlassiekers uit de Nederlandse geschiedenis in de Beurs van...
Wie regelmatig Wikipedia raadpleegt heeft het waarschijnlijk al gemerkt. Iedere pagina van de internetencyclopedie is in de aanloop van kerst voorzien van een oproep...
De inzet van online reclame wordt steeds populairder. In de sector 'Food & Beverages' (F&B) is het gebruik sinds begin dit jaar het meest toegenomen (300%). Maar de...
Eerder deze week vond op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam 'de 24 uur van de reclame' plaats, georganiseerd door VEA en BVA met als centrale thema’s ...
In de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober staat de uitzending van Q-Music geheel in het teken van de muzikale omlijsting van reclame tijdens de Nacht van de...
De VEA en BVA organiseren op woensdag 13 oktober 2010 voor de allereerste keer in de Nederlandse reclamegeschiedenis het Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame’. Op en...
De meeste belangrijke reclamemarkten zullen dit jaar opnieuw een groei kennen, waarbij vooral televisie en internet van de extra budgetten zullen profiteren. Dat...
In een aantal gevallen is het internet invloedrijker dan televisie voor het creëren van mond-tot-mond reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek van Yahoo. Verder...
YouTube Rewind is de terugblik op het afgelopen jaar met overzichten van de best bekeken video’s en muziekvideo’s, zowel in Nederland als wereldwijd. In 2018 speelden...
Uit cijfers van Incapsula blijkt dat het grootste deel van het internetverkeer "Non Human" is, oftewel afkomstig van bots en niet van mensen. Vorig jaar heeft Incapsula...
Mobiliteit verandert en in een rap tempo. Elektrische auto's lopen zo’n vaart nog niet, e-bikes zijn alleen voor ouderen en verder zal het zook wel meevallen, toch? De...
De wereldwijde online reclame blijft ook dit jaar beter presteren dan de traditionele platformen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Magna Global. Daarbij wordt opgemerkt dat de omzet van de wereld...
De wereldwijde online reclame blijft ook dit jaar beter presteren dan de traditionele platformen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Magna Global....
Niet alleen commercials kunnen 'Sexy' zijn, zo heeft het Russische reclame blog Adme bewezen. Het blog heeft een top 100 samengesteld van de meest sexy reclame-uitingen...
Contentsites presteren op reclamegebied beter dan online reclamenetwerken of webportals, zowel op het gebied van merkherkenning, associatie met de reclameboodschap,...
De zichtbaarheid van online reclame uitingen binnen het WebAds netwerk is in een jaar tijd met gemiddeld 38% verbeterd. Dat blijkt uit het onlangs afgeronde grote WebAds...
De aanpak tegen SMS-diensten is weer in het nieuws. Vandaag krijgt de organisatie Mijn Kind Online het woord in een publicatie van de GPD (Geassocieerde Pers Diensten)....
Vanavond zal het publiek voor de 15e keer de leukste, beste of meest bijzondere televisiecommercial van het jaar kiezen. 15 jaar Ster Gouden Loeki is het bewijs dat...
Zak van Sinterklaas
Twitter gaat zijn gebruikers toelaten reclame te maken in een poging om een sluitend businessmodel te vinden. "Ook de deur voor reclame blijft open. Omdat zoals we al...
Stichting het ReclameArsenaal is op haar website een publieksverkiezing Nederlandse reclameliedjes gestart. Iedereen kan zijn stem uitbrengen op de website en zo zijn...
SponsorTweets is een platform waar twitteraars geld kunnen verdienen door reclameboodschappen te verspreiden. Adverteerders betalen twitteraars voor het promoten van hun...
Online videocommercials hebben een toegevoegde waarde naast de inzet van een televisiecampagne. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een onderzoek van Ster, Microsoft...
"No koffiekoeken for you!" Als je deze zin ergens in België hoort moet je niet al te gek opkijken. Belgacom heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd die bij onze...