Vandaag heeft Google officieel haar nieuwe kantoor geopend in het Viñoly gebouw in Amsterdam. Tijdens de introductie werd al duidelijk dat Google Benelux groeiende is, het Googleplex in Amsterdam krijgt er aan het eind van jaar al een verdieping bij. De Europese markt en zeker ook de Nederlandse markt is steeds belangrijker voor Google.
De verwachting is dus dat Google flink gaat groeien in ons land, maar ook ik andere Europese landen is het bedrijf op zoek naar nieuwe werknemers. In Nederland zijn er nog 45 vacatures die opgevuld moeten worden. Er komen alleen niet veel geschikte kandidaten bij Google binnen waardoor slechts een fractie van de mensen die solliciteren daadwerkelijk wordt aangenomen.
Dennis Woodside, Managing Director UK, Ierland en Benelux en Marc Duijndam, Manager Google Benelux.
“Nederland is echt belangrijk voor ons. Het land heeft een lange historie van creativiteit en innovatie, waarden die ook de onze zijn. Dankzij de hoge penetratie van pc’s (80%) en breedbandverbindingen (60%) is de Nederlandse online gemeenschap heel stevig gegroeid. Het is echt spannend om dit nieuwe kantoor te openen. Het betekend dat we onze gebruikers en adverteerders nog beter van dienst kunnen zijn”, aldus Dennis Woodside.
Momenteel verdient Google het meeste aan de verkoop van advertenties, een groot deel van de bedrijven is al online actief maar als er gekeken wordt naar bijvoorbeeld Blokker en Media Markt, toch niet de kleinste in hun sector, is de verkoop online nihil. Google ziet dat natuurlijk graag veranderen, niet alleen Google zou meer advertenties kunnen verkopen maar de twee ketens kunnen zeker hun omzet vergroten.