Tegen alle verwachtingen in stijgen de oplagecijfers van kranten. Dat blijkt uit officiële cijfers van het Het Oplage Instituut. Over de hele linie boeken de gratis kranten zoals Spits en Metro stijgingen. de nieuweling NRC.next overtreft met ruim 75.000 exemplaren in het eerste jaar de verwachtingen van haar directie. Bij de andere betaalde oplagen boeken de Telegraaf, Trouw en het Financiele Dagblad winst, mede als gevolg van het WK voetbal. Het NRC en Volkskrant verliezen enkele procenten. De oplage van fusiekrant AD, eigendom van de uitgevers PCM en Wegener, laat zich moeilijk vergelijken met een jaar eerder, omdat de krant toen nog niet gefuseerd was. Het lijkt dat er nog ruimte is voor nieuwe (gratis) kranten zoals gepland door ondernemer Marcel Boekhoorn en de Volkskrant.
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009