17.04.2007
Online

Lancering van Panama in Panama

By: Jeffrey Bleijendaal

BlogOnline
1176833610dsc00190.jpg
1176833610dsc00190.jpg

Vandaag lanceerde Yahoo! Search Marketing officieel het nieuwe advertentieplatform Panama. Deze Nederlandse lancering werd gehouden op de meest logische plaats; club Panama in Amsterdam.

Voor vele aanwezigen zal het nieuwe systeem en de bijbehorende features geen nieuws zijn geweest. Er is online al voldoende over te lezen én het systeem draait al in Amerika.

De lancering bestond uit een kort welkomswoord en introductie van Bas Wijnen (Yahoo! NL) waarna Hobson Powell (Yahoo! USA) het overnam om meer te vertellen over de Account Upgrade Planning.

Powell vertelde onder andere over de “nieuwe” campagnestructuur en de verschillende upgrade-fasen die de huidige campagnes gaan doormaken. Dit betekent vooral dat de campagnes goed gestructureerd moeten worden om zo effectief mogelijk te migreren. Nu een slechte structuur betekent straks een chaotisch Yahoo-account. Gelukkig mogen we de Yahoo-medewerkers zo vaak lastig vallen als we willen, zodat zij advies kunnen geven over de ideale opzet.

Na een korte pauze gingen Richard Firminger (Yahoo! UK) en Aitor Garcia (Yahoo! Spanje) verder in op de vele features én, het paradepaardje van Yahoo!, het nieuwe ranking model. De besproken features zijn: – Geo TargetingEnhanced Forecasting en Spend CapsFast Ad ActivationAd TestingCampaign SchedulingContent Match

Over het algemeen ziet Panama er veel belovend uit. Vele features zijn natuurlijk ook bij Google terug te vinden, maar enkele nieuwe onderdelen zijn écht interessant. Het is dus afwachten tot het einde van Q2, want dan wordt (waarschijnlijk) de Nederlandse migratie gestart.

Share this post