Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
YouTube rolt een nieuwe tool uit die Director Mix heet. Die tool moet het makkelijker maken voor marketeers om honderden, zo niet duizenden variaties op hun campagnes te maken voor de videodienst. Dat vertelde YouTube tegen Business Insider.
YouTube gelooft heilig in gepersonaliseerde video-advertenties en wil dat adverteerders niet meer gewoon hun tv-campagnes op YouTube gooien. Die adverteerders hebben vaak de mogelijkheid of wil niet om die variaties voor YouTube te maken en daar moet Director Mix bij gaan helpen.
Het is een soort video-editor waar je als adverteerder verschillende ‘blokken’ kunt uploaden met beelden, voiceovers en kopij, waarna Director Mix zo veel mogelijk verschillende variaties maakt voor je.
Niet alleen dat, maar er is ook een mogelijkheid om een langere commercial in delen te laten langskomen, zodat consumenten het hele verhaal krijgen in twee of drie delen. Anderzijds zou het er ook voor moeten zorgen dat mensen niet helemaal murw gebeukt worden met steeds dezelfde advertentie.
Data delen
Om dat allemaal nog effectiever te maken deelt Google ook data van consumenten, zodat advertenties beter getarget kunnen worden aan de hand van hun zoektermen op de rest van het Googlenet.
Alle mogelijkheden dus om de consument zo effectief mogelijk te raken. De data die bewijst dat deze insteek oof effectief is wordt deze week door Google gedeeld in een Advertising Week panel.
[Afbeeldingen © georgejmclittle – Adobe Stock]
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Verder lezen over Online Video
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence16.10.2024
Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Online09.10.2024
Zoom krijgt veel meer integraties met AI
Artificial Intelligence04.10.2024
Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Social Media22.09.2024
Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard
Verder lezen over YouTube
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024
Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan
Video05.09.2024
YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk
Tech in Asia25.07.2024