De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wil jij ’s werelds meest toonaangevende merken en overheden helpen hun digitale krachten optimaal in te zetten, zodat ze kunnen groeien en hun business weten te transformeren? Dan is werken bij Accenture Digital echt iets voor jou. Bij Accenture Digital zijn ze altijd op zoek naar gedreven mensen die houden van innovatie en afwisselende werkzaamheden.
Accenture Digital is een bedrijf dat innovatie naar een hoger plan brengt met skills op het gebied van digitale marketing, mobility en analytics. Maar hoe bevalt het eigenlijk om te werken bij Accenture Digital? Bekijk en lees de verhalen en ervaringen van medewerkers hieronder.
Vincent Vollebregt, junior management consultant Interactive: “Wat ik heel belangrijk vind in mijn carrière is dat science en art met elkaar verbonden zijn. Ik geloof namelijk dat de marketeer van de toekomst niet alleen een creatieveling maar ook een datascientist moet zijn. Als junior management consultant bij Digital begeef ik me precies op de dat snijvlak en ben ik zowel creatief als strategisch bezig. De inkt van mijn diploma Bedrijfskunde was nog niet opgedroogd of ik stond al bij internationals strategisch advies te geven. Nu, nog geen twee jaar later, werk ik in een team dat voor een elektronicaconcern global digital marketing transformation doorvoert. Onder andere de implementatie in Afrika valt onder mijn verantwoordelijkheid. Zoiets had ik tijdens mijn studie niet durven dromen natuurlijk.
In mijn functie houd ik me bezig met de strategische vraagstukken en de implementatie ervan rondom digitalisering. Welke kansen liggen er voor de klant? Moet hij zich misschien focussen op e-commerce, search engine optimization, analytics? Waarmee gaat hij het verschil maken?”
Sandra van Maarseveen, manager Digital Customer Service: “Ik heb me gespecialiseerd in het digitaliseren van klantprocessen binnen klantservice-omgevingen. We kijken onder andere hoe we de digitale klantinteractie kunnen verbeteren en de klantervaring kunnen optimaliseren. Hoe zetten we onze kanalen zo effectief mogelijk in met een omni-channel benadering? Wat verwachten klanten nu eigenlijk van een bedrijf in (proactieve) service en communicatie? Op welke KPI’s moet je sturen voor de optimale klantbeleving? Als manager stuur ik doorgaans een projectteam van vijf tot twintig mensen aan; vaak ook medewerkers bij de opdrachtgever die deelnemen aan het project. Tijdens onze projecten dragen we niet alleen veranderingen aan, maar helpen we onze klanten ook om de verandering te bewerkstelligen, bijvoorbeeld door workshops of gerichte trainingen te geven.
Een bepaalde ‘eagerness’, drijfveer, is wel kenmerkend voor onze consultants. We talen echt naar verandering. We vinden het opwindend om in het diepe gegooid te worden en hard te werken voor én met een klant. Om als team inhoudelijk de beste te zijn, worden we goed gefaciliteerd en getraind. Je bepaalt samen met je career counselor waar je je in wilt specialiseren en hoe je het trainingsbudget hierop inzet. Dat heeft er mede voor gezorgd dat de afgelopen tien jaar bij Accenture altijd enerverend en afwisselend zijn geweest.”
Marije Gast, senior manager Digital, lead voor Customer Engagement: “Als senior manager ben ik verantwoordelijk voor het genereren van nieuwe business, geef ik leiding aan projecten, geef ik workshops vanuit mijn expertise Social Media & Collaboration en fungeer ik als career counselor voor enkele teamleden. Ik werk nu alweer een aantal jaar bij Accenture en dat is voornamelijk vanwege de dynamiek, de groeikansen en de uitdagende projecten bij klanten in de top van het bedrijfsleven. Ook over de grenzen heen. We hebben een carrièreladder, dus er wordt van je verwacht dat je jezelf ontwikkelt en groeit.
Dat alles gebeurt in een motiverende omgeving met slimme, professionele en vooral ook hele gezellige mensen. Ik haal veel energie uit creatieve werksessies waarbij een bepaald probleem het uitgangspunt is en je aan het einde van de dag samen met collega’s en de klant een oplossing hebt bedacht om bijvoorbeeld de ervaring voor de klant (customer journey) te optimaliseren.
We werken voor grote namen en maken innovatieve producten en services; bijvoorbeeld Google Glass apps om monteurs of chirurgen te ondersteunen bij hun dagelijkse werk en drones die oliepijpleidingen inspecteren. We houden ons dus niet alleen bezig met de strategie, maar ook met de uitvoering. Ik vind dat we uitblinken in het samen met de klant realiseren van hun doelen. En dat is wel echt gaaf, want daarmee wordt je project ineens heel tastbaar.”
De mogelijkheden bij Accenture Digital om te leren en te groeien zijn eindeloos. Door middel van dagelijkse ervaringen op projecten van grote klanten, stelt Accenture Digital je in staat om je kennis en vaardigheden steeds verder uit te bouwen.
Lijken deze functies jou ook wel wat en wil je graag werken bij Accenture Digital? Kijk voor vergelijkbare functies op werkenbijaccenture.nl/digital
[Afbeelding: © madpixblue – Fotolia.com]
Verder lezen over Innovatie
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024