Online14.08.2015

​Wil jij werken bij Accenture Digital? Dit is je kans!


[Sponsored Story]

Wil jij ’s werelds meest toonaangevende merken en overheden helpen hun digitale krachten optimaal in te zetten, zodat ze kunnen groeien en hun business weten te transformeren? Dan is werken bij Accenture Digital echt iets voor jou. Bij Accenture Digital zijn ze altijd op zoek naar gedreven mensen die houden van innovatie en afwisselende werkzaamheden.

Accenture Digital is een bedrijf dat innovatie naar een hoger plan brengt met skills op het gebied van digitale marketing, mobility en analytics. Maar hoe bevalt het eigenlijk om te werken bij Accenture Digital? Bekijk en lees de verhalen en ervaringen van medewerkers hieronder.

Vincent Vollebregt, junior management consultant Interactive: “Wat ik heel belangrijk vind in mijn carrière is dat science en art met elkaar verbonden zijn. Ik geloof namelijk dat de marketeer van de toekomst niet alleen een creatieveling maar ook een datascientist moet zijn. Als junior management consultant bij Digital begeef ik me precies op de dat snijvlak en ben ik zowel creatief als strategisch bezig. De inkt van mijn diploma Bedrijfskunde was nog niet opgedroogd of ik stond al bij internationals strategisch advies te geven. Nu, nog geen twee jaar later, werk ik in een team dat voor een elektronicaconcern global digital marketing transformation doorvoert. Onder andere de implementatie in Afrika valt onder mijn verantwoordelijkheid. Zoiets had ik tijdens mijn studie niet durven dromen natuurlijk.

In mijn functie houd ik me bezig met de strategische vraagstukken en de implementatie ervan rondom digitalisering. Welke kansen liggen er voor de klant? Moet hij zich misschien focussen op e-commerce, search engine optimization, analytics? Waarmee gaat hij het verschil maken?

Sandra van Maarseveen, manager Digital Customer Service: “Ik heb me gespecialiseerd in het digitaliseren van klantprocessen binnen klantservice-omgevingen. We kijken onder andere hoe we de digitale klantinteractie kunnen verbeteren en de klantervaring kunnen optimaliseren. Hoe zetten we onze kanalen zo effectief mogelijk in met een omni-channel benadering? Wat verwachten klanten nu eigenlijk van een bedrijf in (proactieve) service en communicatie? Op welke KPI’s moet je sturen voor de optimale klantbeleving? Als manager stuur ik doorgaans een projectteam van vijf tot twintig mensen aan; vaak ook medewerkers bij de opdrachtgever die deelnemen aan het project. Tijdens onze projecten dragen we niet alleen veranderingen aan, maar helpen we onze klanten ook om de verandering te bewerkstelligen, bijvoorbeeld door workshops of gerichte trainingen te geven.

Een bepaalde ‘eagerness’, drijfveer, is wel kenmerkend voor onze consultants. We talen echt naar verandering. We vinden het opwindend om in het diepe gegooid te worden en hard te werken voor én met een klant. Om als team inhoudelijk de beste te zijn, worden we goed gefaciliteerd en getraind. Je bepaalt samen met je career counselor waar je je in wilt specialiseren en hoe je het trainingsbudget hierop inzet. Dat heeft er mede voor gezorgd dat de afgelopen tien jaar bij Accenture altijd enerverend en afwisselend zijn geweest.

Marije Gast, senior manager Digital, lead voor Customer Engagement: “Als senior manager ben ik verantwoordelijk voor het genereren van nieuwe business, geef ik leiding aan projecten, geef ik workshops vanuit mijn expertise Social Media & Collaboration en fungeer ik als career counselor voor enkele teamleden. Ik werk nu alweer een aantal jaar bij Accenture en dat is voornamelijk vanwege de dynamiek, de groeikansen en de uitdagende projecten bij klanten in de top van het bedrijfsleven. Ook over de grenzen heen. We hebben een carrièreladder, dus er wordt van je verwacht dat je jezelf ontwikkelt en groeit.

Dat alles gebeurt in een motiverende omgeving met slimme, professionele en vooral ook hele gezellige mensen. Ik haal veel energie uit creatieve werksessies waarbij een bepaald probleem het uitgangspunt is en je aan het einde van de dag samen met collega’s en de klant een oplossing hebt bedacht om bijvoorbeeld de ervaring voor de klant (customer journey) te optimaliseren.

We werken voor grote namen en maken innovatieve producten en services; bijvoorbeeld Google Glass apps om monteurs of chirurgen te ondersteunen bij hun dagelijkse werk en drones die oliepijpleidingen inspecteren. We houden ons dus niet alleen bezig met de strategie, maar ook met de uitvoering. Ik vind dat we uitblinken in het samen met de klant realiseren van hun doelen. En dat is wel echt gaaf, want daarmee wordt je project ineens heel tastbaar.

De mogelijkheden bij Accenture Digital om te leren en te groeien zijn eindeloos. Door middel van dagelijkse ervaringen op projecten van grote klanten, stelt Accenture Digital je in staat om je kennis en vaardigheden steeds verder uit te bouwen.

Lijken deze functies jou ook wel wat en wil je graag werken bij Accenture Digital? Kijk voor vergelijkbare functies op werkenbijaccenture.nl/digital

[Afbeelding: © madpixblue – Fotolia.com]

...

Verder lezen over Innovatie

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

Zeg je tank, dan denk je al gauw aan een gigantisch, groen geschilderd gevaarte met rupsbanden. Maar, niet lang meer: deze tank verandert dat.

Technology29.10.2024

Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Het is wetenschappers gelukt om twee mensen apart van elkaar in slaap een gesprek te laten hebben in die dromen.

Technology18.10.2024

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden

In een land waarin veel beginnende ondernemingen zich zorgen maken over het ondernemersklimaat en investeringen in Nederlandse start-ups fluctueren, weten sommige jonge, startende bedrijven toch op te vallen.

Startups30.09.2024

10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden

Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten

IQ NRG introduceerde eerder deze week een Zonnedimmer, daarmee kunnen eigenaren van zonnepanelen voorkomen dat ze moeten betalen voor het terugleveren van stroom en dus onnodige terugleverkosten hebben.

Gadgets20.09.2024

Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten